Rittenverslag zondag 9 juni.

Ondanks dat het fris is staan er om 7.30 uur 12 renners in het zomerpakje klaar voor de rit naar Huls-Krefeld. Vlak na vertrek moest er enkele keren gestopt worden omdat Sjaak O zijn zadeltas niet goed bleef zitten en dit ding moet mee want met de inhoud heeft menigeen al veel voordeel van gehad. In Duitsland aan gekomen was de weg een beetje nat en enkele kilometers verder stonden er grote plassen water langs de weg. Onze mooi gepoetste karretjes voor een zomer ritje werden behoorlijk smerig. Door het natte weer werd er al snel lek geroepen, maar dat bleken een aantal mannelijke ventieltjes te zijn waar we onderweg nog verschillende keren voor moesten stoppen. Helaas moest er ook nog een keer gestopt worden om een bandje te verwisselen. In Tönisberg aangekomen moest er even geklommen worden en even verder op ging het nog een keer omhoog. Onze spieren waren nu op spanning om de Hulserberg te beklimmen. Boven op de Hulserberg was ons koffie adres. We waren aan de vroege kant maar we waren toch welkom. De uitbater stond onze karretjes te bekijken en was zeer onder de indruk van ons materiaal en zeker met zoveel Titanium in het peloton. Sjaak O krijgt binnenkort een nieuwe fiets want die is bijna verkocht aan de uitbater. Verder werd het koffie adres gebruikt als pitstop. Kettingen werden gesmeerd en banden werden weer op de goede spanning gebracht. Na een lange (pit)stop weer terug over de natte wegen naar Nederland waar de weg  weer droog was. Door al het oponthoud kwamen we om 12.35 uur aan in Sérum waar we nog lekker op het terrasje in de zon hebben gezeten. We hadden 115km op de teller staan met een gemiddelde van 28 met 300 hoogte meters.

Wegkapitein Ger Driessen.

Woensdag 12 juni is de tijdrit. Hier kan iedereen zijn conditie testen. De tijdrit commissie verwacht een goede opkomst van de leden. De tijdrit commissie is nog opzoek naar een vrijwilliger. Deze kan zich melden bij Willy. Verzamelen om 19.00 uur bij de “Peule Plaats”.

Zondag 14 juli is marathon naar bedevaartsplaats Scherpenheuvel in België. De voorbereidingen van de 225km zijn zo goed als klaar. Verdere informatie volgen nog.

Zondag 16 juni staat de route Lierop – Geldrop van 120 km op het programma. De start is om 7.30 uur en de weg kapitein is Piet die er zijn best voor heeft gedaan om er een mooie rit van te maken.