Ritverslag A-groep  “Brabantse Kluis” 15 juli 2018.

Het was nog vroeg deze ochtend en Peter D. was wegkapitein. Ben je meteen verzekerd van een mooie rit. Snap niet dat we maar met zijn 6-en waren vanmorgen. Het zonnetje scheen en de lucht was blauw…… Na een paar instructies en geouwehoer door menigeen konden we klokslag 7.30 vertrekken voor een mooi zomers ritje naar Brabantse Kluis. Ondergetekende wist bij god niet waar dit lag. In Brabant ja, dat kon ikzelf ook wel bedenken ;-(. Maar goed, er werd mij duidelijk gemaakt dat dit bij Aarle-Rixtel ligt. Ah mooi was mijn gedachte. Dat hoeft geen 115 km te duren voordat we weer terug zijn. Kan ik nog net mee ontbijten thuis.

Dat was dus een foute gedachte. Je kunt je niet voorstellen wat voor omwegen je kunt maken als je richting Aarle-Rixtel gaat fietsen. Het ene mooie weggetje na het andere verdween onder het geruis van de dunne bandjes. De kopmannen hadden er zin in (natuurlijk, want ik zou thuis gaan ontbijten). De teller kwam lange tijd niet onder de 32km/h.

Na een kleine 40km werd de kop eindelijk overgedragen aan een paar verse krachten. Intussen hebben we Deurne wel van zo’n 4 kanten uit benaderd. Wist niet dat dat kon. Ga altijd dezelfde kant Deurne in en aan de ander kant er weer uit. Maar goed, langzamerhand gingen we toch steeds meer richting Aarle-Rixtel, de tijd verstreek (mijn ontbijt met mijn gezin ging ik niet meer halen….). Het zonnetje scheen nog strak, lucht nog steeds blauw en de wind lekker in de rug. Net voor 10.00uur bereikten we een statig, mooi oud klooster dat werkelijk prachtig gesitueerd was in de omgeving. Hierbij lag een mooie carré boerderij met een groot terras en loeiende koeien als achtergrond muziek en bijbehorende vliegjes die niet door iedereen gewaardeerd werden.

Koffie besteld (echt lekkere koffie hebben ze daar joh). Hierbij at ik een paar stukken sportcake (nee, geen spacecake zoals ik jullie hoor denken). Dit naar een recept dat ik via Sjaak (Wilma) gekregen heb en meteen gemaakt had. Was heerlijk en het geeft energie. Ik had begrepen van Sjaak dat hij het recept vorige week ook nog naar ene Dylan gestuurd had en dat deze schijnbaar hierdoor heel hard kon fietsen na een lange etappe. Heb ik van horen zeggen, dus ik weet het niet heel zeker.

Na een te lange pauze (ik was toch al te laat voor ontbijt dus het maakte mij ook niet meer uit) zijn we weer de fiets opgestapt met een paar verse krachten die het kopwerk op zich namen tegen de wind in. Zo ging de tocht weer verder over de rustige Brabantse wegen en smalle fietspaadjes. Sterker nog, er werden opeens smalle zandpaadjes uit de hoge hoed van Peter getoverd om mijn Mountainbike mind nog wat extra voeding te geven (dank je wel Peter, was hartstikke tof van jou). Na een km of 20 heb ik me weer op kop genesteld en zo zijn we in volle vaart naar huis gekacheld waarbij de teller regelmatig boven de 35 uitkwam. Ik heb geen gepiep achter mij gehoord dus ik denk dat het goed was.

Zodoende konden we nog wat koffiepauzetijd inhalen en we om 12.15uur streken we neer op ons welbekende terras voor een welverdiende Leffe, cola of bubbeltjeswater.

Het was een erg mooie route. Wegkapitein Peter, bedankt namens ons allen.

Voor de statistici onder ons:

• 114,1 km met 29,5km/h

Uw verslaggever Henk Hoeijmakers

Ritverslag B-groep “Roermond” 15 juli 2018.

Vanmorgen stond er een ritje naar Roermond op het programma onder leiding van Hans Scheres.

We schrokken wel van het aantal, ondanks vakanties, fietsers aan de start,

We waren met 8 personen, waaronder een paar rijders uit de A groep.

Gelukkig deden deze rijders zich heel goed aanpassen aan onze B groep. Dat is de laatste weken weleens anders geweest!!!!!

SUST is wel een heel belangrijke regel wat het plezier van alle rijders ten goede komt.

Op een geweldige goede koffieplaats in Asselt werd er eens goed gediscussieerd over het wel en wee bij de club.

Hoe gaan we om met het tempo van alle leden.

Iedereen was van mening dat we samen op pad gaan en ook samen thuis komen.

En zo werd het vanmorgen gelukkig weer een heerlijk rondje fietsen met heel veel plezier. En daar gaat het toch om.

Hans bedankt voor het leuke rondje en de jongens van de A ploeg respect voor jullie saamhorigheidsgevoel.

Zo voel ik weer een verenigingsgevoel.

Top mannen.

By de way… zelfs stukken van de route gereden waar heel veel renners nog nooit waren geweest.

Gr.  Frits

Programma zondag 22 juli 2018:

A-Groep:

Route: Herkenbosch (115 km)

Wegkapitein: Pierre Engels

Vertrek: 7.30 uur