Ritverslag A- groep “Koningsbosch – Montfort” 25 aug. 2019.

Op deze prachtige zonnige zondagochtend stonden er om 7.30 uur maar 6 renners aan de start voor een mooie rit naar Midden-Limburg.

Wel erg weinig. Zou er teveel feest gevierd zijn de afgelopen dagen? Vrijdag in ieder geval wel, want er waren diverse Véloklubleden bij het muziekspektakel “Klassiekers in de Wei” van het Oogstfeest in Sevenum geweest. Daar gaf de legendarisch Horster beatgroep de The Sparks een prachtige show weg. De beatmuziek van deze ruim 50 jaar bestaande Horster formatie (wel iets verjongd) was echter nog steeds fantastisch. De hele tent swingde! De avond werd afgesloten met de wereld beroemde band The Classics uit Stramproy. Deze fantastische band speelde nog altijd hun vele tophits van vroeger op een sublieme wijze. Rustige muziek, waarop ook veel “close” gedanst werd. Vroeger noemden wij dat seksuele schuivers en toen staken we nog een rol autodrop of pepermunt diep in onze broekzak om wat meer indruk op de dames te maken, merkte iemand op! Haha. Het was in ieder geval een topavond!

Dan nu het fietsen. Piet Janssen was vandaag de wegkapitein en dan weet je het wel. Piet die weet altijd de meest mooie wegen te vinden. Prachtige ritten! Via Koningslust, Helden, Neer en Horn reden we naar Linne. Dan via Reutje (mooie naam) richting Posterholt. Prachtig weer en mooi tempo. Wat wil je dan nog meer? Koffie? Nee nog veel te vroeg, zei Piet. Dan maar naar Maria Hoop en Echterbosch en we schampten het plaatsje Koningsbosch. Toen was het even gedaan met de pret, want Pierre reed lek. En hoe. Er zat een vervelende metaalsplinter in zijn buitenband. Met wat hulp van Peter en Alwin werd dit klusje uiteindelijk toch geklaard. Daarna via Brachterbeek en Panheel naar ons koffieadres in Grathem. Maar dat mocht ook wel, want we hadden inmiddels al 85 km gefietst. De koffie en het verblijf op het terras deze zondagochtend was heerlijk. Na deze lekkere pauze weer verder richting Baexem en door de Leudalse bossen naar Helden. Vlak voor Maasbree, sloeg het noodlot voor Pierre weer toe. Weer een lekke achterband. Shit happens!

Onze wegkapitein Piet had haast (middagverplichtingen) en reed alvast naar huis. Het lek was dit keer vlotjes verholpen en zodoende konden ook wij de laatste km’s snel afwerken. In Sevenum troffen nog oud-Véloklublid Jos Janssen en die ging nog even mee naar het terras van de Sevewaeg, waar we nog even konden bijkletsen. Jos nog bedankt voor de consumptie!

Piet, bedankt voor deze zeer mooie Midden-Limburgse rit!

Statistieken:

Ritlengte: 118 km

Gemiddelde: 29.7 km/uur

Groetjes Sjaak van Enckevort.

Ritverslag B- groep route “Winnekendonk” 25 aug. 2019.

Na 2 avonden feest werd ik aangekeken om de wegkapitein te vervangen.

Het ritje van vorige week wat door de regen niet was doorgegaan dan maar doen.

We vertrokken met 6 man richting brug in Wanssum, daarna de grens over.

Binnendoor ging richting de heuvels van Sonnsbeck.

In Winnekendonk konden we vanaf de koffieplaats de heuvels zien liggen.

Weer heerlijk allerlei binnendoortjes op de terugweg tot we aan het veerpont in Lottum waren.

Daar had Jac. Met zijn prachtige leenfiets een lekke band.

De eerste van dit jaar voor de B ploeg.

Gr,  Frits

Ritlengte: 89 km

Gem.: 28,1 km/uur

Programma:

Zondag 1-9-2019:

A-groep:

Route: “Mill – Cuijk” (115 km)

Wegkapitein: Leon van der Hulst

Vertrek: 7.30 uur

B-groep:

Route: “Hariksee” (85 km)

Wegkapitein: Huub Huijs