Ritverslag 18-5-2014 route Born.

Zondag 18 mei was een grote groep fanaten naar het zuiden van ons land en ook nog de grens over naar België.

Iet wat later na hun vertrek vanaf Sevenum verzamelde de achterblijvers zich voor de kerk om ook hun ritje te maken.

De groep werd compleet gemaakt en wel een hand vol nl. Sjaak –Willy-Jo-Jan-Frits en Henk.

Het weer zat gelijk mee en er werd besloten om ook maar “euver de peul te gaon”.

Daar ik het dichts bij de grens woonde en enige kennis heb van de omgeving werd ik tot wegkapitein benoemd.

We vertrokken via Maasbree en het binnenland naar Hout-Blerick en via de zuiderbrug waar we de weg vervolgden over de dijk naar Steyl.

Hier dook al gelijk de eerst col op en wel in de Zusterstraat. Het parcours verliep aan de overzijde van de A73 tussen de lieflijke landerijen tot aan de rotonde tussen Belfeld en Swalmen.

De weg werd vervolg richting grens waar we vlak voor het zwembad een sisser hadden van Willy. Sommigen maakten hier gebruik van om een banaan te nuttigen of effe te wateren. Geen van de dames die voorbij kwamen op de fiets stak een hand toe. Na dit malheur werd de weg vervolgd via Boukoul en Assenray waar we langs de autosnelweg richting Elmt fietsten. Dit was de tweede col die enkele kilometers lang was. Na Elmt volgde een afdaling en met een scherpe bocht naar rechts volgde er een pittige klim die voor de meeste een verrassing was. Boven aangekomen werd er verzameld en de rit vervolgd tot in Born waar we de welverdiende kop koffie dronken op een zonnig terras. Van hier volgde de rit door bosrijke wegen en een scherpe bocht naar links verraste ieder weer met een steile want waar geklommen moest worden. Door het prachtige landschap reden we tot Hinsbeck waar ook nog menige helling bedwongen werd. Met een goed gevoel reden we via het Julianapark in Venlo de spoorbrug over en bij het bereiken van het einde van de Horsterweg ging ieder zijn weg naar Grubbenvorst-Sevenum en Blerick. De afgelegde afstand was 120 km met een gemiddelde van 30,2 km p.uur denk ik want de snelheid lag steeds boven de 33 km. Ook de hoogtemeters zal niet minder zijn geweest dan de rit in het zuiden van het land, alleen de Pepinster hebben we gemist. Al met al een prachtige rit met mooi weer en een tevreden groep.