Ritverslag Hariksee zondag 1 april 2018

Vanmorgen stond voor de A-groep de rit naar de mooie Hariksee (Ge) op het programma. Maar om 6.52 uur kregen we van de wegkapitein Ger Driessen al een appje dat hij niet ging fietsen i.v.m. het regenachtige weer. Iedereen natuurlijk in dubio , wat zal ik dan doen? Toch waren er nog 5 renners die de tocht van vandaag alsnog wilden maken. Piet zou de rit leiden, maar het werd een verkorte rit (75 km) in de regio van Hinsbeck. Sjaak hield het na ca. 7 km voor gezien en ging huiswaarts. Keelklachten speelden hem nog steeds parten. Koffie werd er in de buurt van Lobberich gedronken. Na de pauze weer richting Sevenum, waar ze na 75 km als verzopen katers (Paashazen) aankwamen. Toch top gedaan jongens!

Aangezien niet iedereen het aandurfde op 1e Paasdag om vigerende redenen zijn Henk H en Peter Dr. 2e Paasdag onafhankelijk van elkaar toch nog deze route gaan fietsen. Het weer was perfect om een stukje te fietsen. Henk haalde Peter halverwege in en zo zijn ze gezamenlijk verder gefietst met in Sevenum nog een rondje Kronenberg om de 100 vol te maken. Er werd bij de italiaan Tino aan de Hariksee nog een lekker Känchen Kaffee genuttigd. Het was een mooie route en voor herhaling vatbaar.

De B-groep was wel heel klein vandaag. Wegkapitein Jac Oirbans werd vergezeld door Rinus van Oudenaarde, die samen een rit van 60 km maakten. Daarna zullen ze thuis nog wel een paar eitjes verorberd hebben. Ook voor jullie: Klasse gedaan!

Groetjes Sjaak van Enckevort.

Programma 8 april 2018.

A-groep:

Route: Gemert (100 km)

Wegkapitein: Piet Janssen

Vertrek: 8.00 uur

B-groep:

Route: Bakel-Venray (80 km)

Wegkapitein: Willy Hermkens

Vertrek: 8.30 uur

Gastrijders zijn altijd welkom! Valhelm wel verplicht.

Gastrijders kunnen een aantal keren kosteloos meerijden om de sfeer en de manier van fietsen te proeven. Wij huldigen het SUST principe. (Samen Uit Samen Thuis)

Bezoek eens onze website www.veloklubserum.nl voor meer informatie.

Bij verdere vragen neem dan gerust contact op met een van de bestuursleden.