Ritverslag officiële slotrit 30 oktober 2016

Vandaag stond officieel de laatste rit van het seizoen op het programma. Een relatief korte rit (75 km) zonder pauze, maar wel met een feestelijke afsluiting namelijk met koffie en gebak.

Alles was vooraf goed geregeld. Een mooie ruimte gereserveerd bij de Sevewaeg.

De weersverwachting voor vanochtend was vooral fris en mistig, maar dit klopte in het geheel niet. (Gelukkig maar!) Het was om 9.00 uur al prachtig zonnig weer, met nagenoeg geen wind en de temperatuur ging al richting de 10°C.

Op deze laatste rit waren, ondanks de herfstvakantie, toch nog 16 Véloklubleden en een gastrijder afgekomen. Ook de nieuwe leden van dit seizoen Ward Derix en Rinus van Oudenaarde gaven deze laatste rit present. Klasse!

Gezien de wintertijd en de toch wel late starttijd (9.00 uur) was iedereen erg goed uitgeslapen. Een persoon was er vandaag ook heel graag bij geweest, maar dit werd afgelopen week wreed verstoord. Namens de gehele Véloklub heel veel sterkte en voorspoedig herstel gewenst!

Als wegkapitein had ik geprobeerd er een mooie herfstrit van te maken, waar ook de prachtige natuur met haar fraaie herfstkleuren aan bod zou komen.

Via Meterik, de Kasteelse bossen van Horst gingen we richting Klein Oirlo en Meerlo. In Meerlo werden we nog toegezwaaid door de oom (René) van Wout Poels. Mooi toch! Via de mooie “Hooge Heide” van Meerlo fietsten we richting Blitterswijck en de maasbrug in Well. Daarna via Wellerlooi, Tuindorp, Toeristenweg richting Arcen. We kruisten de fantastische natuurgebieden van de Maasduinen zoals “Landgoed De Hamert”, “Lingsfort” en de “Leeremarksche Heide”. Alsof je een emmer leegschud. Niet alleen wij waren deze zondagochtend als fietsgroep actief, vele andere fietsgroepjes hadden hetzelfde idee. Iedereen wilde er met dit mooie weer kennelijk nog volop van profiteren en er werd vrolijk en luid naar elkaar gegroet. Zo hoort dat!

Voor de variatie reden we weer eens door het vredige Lomm en via de buurt Hasselt gingen we binnendoor naar Velden. Daarna via de oude Genooierweg richting Venlo. Na Venlo niet meteen richting Sevenum, maar langs de Maas naar Baarlo. Schitterend uitzicht op de Maas en van de mooie herfstkleuren konden we al gedurende de hele route genieten. Vooral in de omgeving van Kasteel De Berckt was de gekleurde bomenpracht geweldig. Inmiddels was onze nieuweling Ward Derix al geruime tijd mee op kop aan het rijden en deed er alles aan om het gemiddelde nog naar de 30 km/uur te tillen. Nou aan deze jongen kunnen we volgend jaar nog veel plezier beleven! Toch wilden we wel als gesloten formatie Sevenum bereiken en dat deden we dan ook. Om 11.30 uur reden we Sevenum binnen en het zonovergoten en uitnodigende terras van de Sevewaeg lag aan onze voeten. De voor binnen gereserveerde ruimte lieten voor wat het was en we gingen lekker op het terras in het heerlijke najaarszonnetje zitten. De koffie en gebak werden heerlijk tot ons genomen en er werd nog lekker na gekletst over deze laatste officiële verreden rit, maar ook over het toch wel mooi verlopen seizoen.

Hier werd natuurlijk ook nog een glaasje op gedronken.

Statistieken:

Ritlengte: 75 km

Gemiddelde: 29.7 km/uur

Groetjes Sjaak van Enckevort

Programma vanaf 6-11-2016.

Bij goed weer wordt er op zondagmorgen (9.00 uur) en woensdagmiddag (13.00 uur) gewoon door gefietst (met pauze).

Route & wegkapitein: ter plekke bepalen (ca. 80 km).

Feestmiddag zaterdag 12-11-2016.

Opgave is nog mogelijk tot 7 november bij een van de bestuursleden. Jij komt toch ook?!

thumbnail_20161030_slotrit-bridge-to-bridge

brug-naar-brug