Ritverslag officiële slotrit Maasduinen 28 oktober 2018

Vandaag stond officieel de laatste rit van het seizoen op het programma. Een relatief korte rit (75 km) zonder pauze, maar wel met een feestelijke afsluiting namelijk met koffie en gebak bij de Sevewaeg.

Ondanks het koude weer en de “Day After” de feestmiddag, waren er toch nog 14 renners op de laatste rit afgekomen. Iedereen was wel goed aangekleed, want de temperatuur was rond het vriespunt. Sommigen hadden een gebreide broek aan of lagen thuis nog achter de “gebreide broek”. Foei! Henk Janssen kwam zelfs met een wollen PDM-wielerjack aanzetten, waar Eric Breukink nog in zijn vroegere wielerjaren in gefietst heeft. Jullie lachen maar zei Henk, ik heb het toch lekker warm.

Na een korte briefing van de ondergetekende wegkapitein reden we richting Grubbenvorst en kwamen er meteen achter dat we noordoosten tegenwind hadden en dit zouden we tot Nieuw-Bergen houden.

Gelukkig scheen het zonnetje wel en werd het toch langzamerhand beetje bij beetje wat warmer.

Aangezien het een gecombineerde A- en B-groeprit was, werd er toch redelijk ontspannen gereden. Iedereen kon dus goed mee. Halverwege de rit werd er in de Maasduinen nog wel een sanitaire stop ingelast en werd er een reepje of banaantje genuttigd. Met de herstart kregen we echter toch een probleempje bij Hans S. Hij kreeg zijn schoen niet goed meer in zijn pedaal. Na deskundig onderzoek bleek, dat het schoenplaatje zich tijdens de rit had gedraaid. Na dit herstelt te hebben, konden we weer verder. Gelukkig was de noordoosten wind vanaf nu onze vriend en kregen hem lekker van achteren. Het werd dus een wel zeer aangename terugreis naar Sevenum. In Wanssum werden we nog wel geconfronteerd met een wegversperring. Gelukkig konden we gebruik maken van een gloednieuw fietspad en een gloednieuwe fietsbrug en konden we de weg naar Geysteren vervolgen. De rest van de rit was voor de meesten bekend terrein en werd ook met plezier afgewerkt.

Om 11.45 uur arriveerden we weer bij ons startpunt namelijk De Sevewaeg. Daar werd de koffie en vlaai met veel smaak genuttigd en werd er nog na gekletst over het afgelopen seizoen en werd er al voorzichtig vooruit geblikt naar het volgend seizoen 2019.

Statistieken:

Ritlengte: 74 km

Gemiddelde: 27.6 km/uur

Einde officiële fietsseizoen.

Het officiële fietsseizoen 2018 zit er helaas weer op.

We kunnen toch terug zien op een zeer fraai fietsseizoen met dit jaar wel zéér mooi fietsweer.

Slechts één zondag was het slecht weer. Ook zijn we dit jaar gestart met 2 niveaugroepen de zogenaamde A- en B-groep. De A-groep heeft ongeveer op dezelfde manier als voorheen gefietst. De B-groep is gestart op een vast tijdstip (8.30 uur), had een kortere afstand (ca. 80 km) en de snelheid lag ook wat lager. Over het algemeen is dit redelijk goed verlopen, alhoewel er nog wel wat kleine verbeterpuntjes nodig zijn.

Zorg dat je conditie ook in de winter op pijl blijft! Het nieuwe seizoen is er eerder dan je denkt!

Allen een fijne winterperiode gewenst!

Groetjes Sjaak van Enckevort

Feestmiddag 27-10-2018.

De seizoen slotmiddag mag als zeer geslaagd worden genoemd. We bezochten graanbranderij “De IJsvogel” te Arcen. Ruim 20 personen namen hieraan deel. Jammer dat medeorganisator Henk er zelf niet bij kon zijn vanwege een griepje.

De ontvangst met koffie en vlaai was prima en de rondleiding werd zeer deskundig en humoristisch ingevuld. Uiteraard werd na afloop de nodige likeur en/of gin geproefd en werd er nog lekker wat na gekeuveld.

We danken de organisatie van deze feestactiviteit Henk Hoeijmakers en Jan Engels dan ook zeer!

Top gedaan!

Programma vanaf 4-11-2018.

Bij goed weer wordt er op zondagmorgen (9.00 uur) en woensdagmiddag (13.00 uur) gewoon door gefietst (met pauze).

Route & wegkapitein: ter plekke bepalen (ca. 80 km).

Nieuwe leden voor volgend seizoen 2019.

In Sevenum en omstreken wordt steeds meer gefietst. Ook op de racefiets! Velen fietsen nog alleen of in kleine groepjes. Denk er eens over na om misschien volgend seizoen lid te worden van een fietsclub. De Véloklub Sèrum biedt die mogelijkheid. We starten in maart en we hebben een mooi wegprogramma tot en met oktober. We fietsen in 2 niveaugroepen. Je kunt kosteloos enkele proefritten maken bij ons. Tevens organiseren we jaarlijks een fietsweek. Bezoek eens onze website voor meer informatie. www.veloklubserum.nl

Vergadering fietsweek 2019.

De vergadering voor de fietsweek 2019 wordt in november gepland. Het is dit keer weer een vliegreis. Iedereen ontvangt hiervoor nog een uitnodiging. Tijdens deze vergadering wordt door de aanwezigen o.a. de bestemming en de week bepaald. Geïnteresseerden kunnen zich dan aanmelden voor deze vergadering. Wordt vervolgd dus!