PWC staat voor Peter Winnen Classic en werd afgelopen zaterdag voor de 3-de maal in successie gehouden. Een tocht die over de mooiste Noord Limburgse en Duitse wegen leidt. De opbrengst van deze tocht gaat naar een goed doel. In dit geval naar de fietspromotie in Ethiopië. Dit jaar werd er door 508 fietsers (sters) aan deel genomen, waarvan 7 van de Véloklub en 2 gastrijders (Lot Truijen en Huub Faasen). Zij waren al met de fiets vanuit Sevenum en Grubbenvorst naar Ysselsteyn gefietst. De omstandigheden waren prima echter het was enigszins klef weer. Dat betekende dus veel zweten. De route was prachtig en de organisatie was ook dit jaar weer perfect. De snelheid lag dit jaar zeer hoog. Bij de pauzeplaats na ca. 70 km hadden we een gemiddelde van 32.5 km/uur. Na de pauze kregen we wat meer heuvels te verwerken, waardoor het gemiddelde dus wat naar beneden ging. Toch verliep alles naar wens. Echter bij Appie ging op het laatst de kaars een beetje uit. De pauze bij Hertog Jan in Arcen deed hem goed en kon hij hierdoor met enkele anderen toch rechtstreeks doorfietsen naar Sevenum. Toch waren er verschillenden Véloklubleden, waaronder Thei Bouten, die nog helemaal naar Ysselsteyn fietsten. Zeer knap. Zij konden hierdoor de herinneringen aan deze mooie tocht in ontvangst nemen. Louis was echter door een “black out” de weg kwijt geraakt en heeft in zijn uppie een groot gedeelte van het Peelgebied nog afgestruind. Hij kwam dus redelijk “uitgewoond” op het terras in Ysselsteyn aan. Na een flinke pauze werd er toch maar weer terug gefietst naar huis. Wel in een zeer rustig tempo. Maar toen ze thuis kwamen hadden ze toch in totaliteit zo’n 190 km op de teller staan.

Appie en Sjaak dronken in Sevenum bij de Sevewaeg nog een heerlijk vaasje donker bier op het terras en Appie voelde zich in een mum van tijd weer als herboren.

Samengevat een schitterende tocht onder fantastische omstandigheden.

Een aanrader voor 20 augustus 2011!

Statistieken: ritlengte 142 km met een gemiddelde van 30.7 Km/uur.

Groetjes van: Ger Dr., Thei, Alwin, Louis, Piet, Appie, Lot, Huub en Sjaak van E.