De Waalse Pijl 2010 zit er weer op. De Véloklub was met 7 leden vertegenwoordigd. Pierre Engels, Louis Grubben, Jo en Huub Hendriks gingen voor de afstand van 160 km, terwijl Thei Bouten (68), Ger Driessen, Sjaak van Enckevort en Lex van Enckevort (gastrijder) voor de 220 km (19 cols-3992 hoogtemeters) gingen. Het weer in Spa was goed. Droog, fris (5°C) maar onbewolkt.

Onze nestor Thei was al om 6.30 uur vertrokken. Waar haalt hij toch nog altijd de energie vandaan om op 68-jarige leeftijd nog aan zo’n monstertocht te beginnen? Het is toch een tocht met 19 beklimmingen waarvan drie beklimmingen (La Redoute, Le Stockeu, Le Thier de Coo) met stijgingspercentages van ver boven de 20%. Klasse Thei! Zijn vrouw Yce, die Thei altijd vergezeld, zou ook een tocht maken van ruim 50 km in het zeer heuvelachtige landschap.

Ger, Lex en Sjaak gingen voor de lange tocht. Dit verliep allemaal naar wens mede doordat het zeer zonnig weer was en er vrij weinig wind stond. Het mooie landschap met de prachtige rode beukenbomen was fantastisch. Om ca. 17.00 uur arriveerden we na een superafdaling weer in het mooie toeristische plaatsje Spa. De groep van de korte route was al weer vertrokken richting Sevenum, behalve Louis die moest ruim twee uur op een terras vertoeven en wachten op chauffeur Ger.

Groetjes Sjaak van Enckevort