Onder ideale omstandigheden (10° C) werd er afgelopen zaterdag in Spa gestart voor de “Flêche de Wallonië” (Waalse Pijl). We startten met 5 Véloklubleden en gastrijder Lex. Ton Manders en Pierre Engels waren al gestart om 6.30 uur. De overige 4 gingen precies om 7.00 uur van start. Jo Hendriks zou voor de tocht van 169 km gaan en de rest voor de tocht van 218 km.

De tocht is overigens zeer pittig (ruim 4000 hoogtemeters). In de lange route zaten o.a. de cols Le Maquisard, La Redoute, Les Forges, Roche aux Fancons, Côte de Hestreu, Côte de Borlon, Côte de Warre, Côte de Roche de Frêne, L’Ancienne Barrière, Côte de Saint-Jacques, Côte de Neuville, Thier de la Principauté, Le Stocken, Wanneraval, Le Thier de Coo, Le Haute Levée, Le Rosier.

De organisatie had alles perfect geregeld en op de pauzeplaatsen verliep alles voor de ruim 4000 deelnemers ook prima. Zoals gezegd de tocht was zeer zwaar, maar iedereen kon toch redelijk fris de finish (ca. 17.00 uur) bereiken. Alleen Jo Hendriks was al eerder gefinished en hij stond al “gedouched” ons op te wachten. Kortom geweldig mooie fietsdag en het uitslapen op zondagmorgen was ook weer eens lekker!

Groetjes, Pierre Engels, Ton Manders, Ger Driessen, Jo Hendriks, Lex en Sjaak van Enckevort.