Het wordt bijna saai om de openingstekst voor dit verslag te schrijven, beginnende met het weer. Het weer van deze woensdag was perfect. Toch was de animo voor deze woensdagmorgen niet erg groot. Kennelijk komt de vakantieperiode eraan. De kwaliteit van de Véloklubleden die aan de start stonden mocht er zijn. Met enige schrik keek de van een vervelende blessure herstelde scribent van dit verslag naar ene Jos en ene Jack, mannen die een behoorlijk tempo kunnen aanhouden.Ze beloofde het rustig aan te doen.

De rit. Inderdaad Stan had zijn best weer eens gedaan en presenteerde zijn mederijders een nieuwe route voor de wielen. Vanuit Sevenum ging het in op de kortst mogelijke route richting Twisteden. Vandaar werd het platteland van Duitsland verkend. Lullingen werd aangedaan en Wetten. In deze plaats stonden bij en conditorei 20 à 30 racefietsen buiten wat bij Jack de kreet ontlokte dat de fietsen van Louis en Huub daar wel eens bij konden staan. Het was er te druk en nog te vroeg voor de koffie.

De rit ging verder richting Veert over allerlei bochtige binnenwegen die beslist niet goed waren voor een hoog gemiddelde vanwege het hoge gehalte links- en dan weer rechtsaf. Uiteindelijk aankomende bij de grensovergang Lingsfort werd besloten om in Arcen koffie te gaan drinken. Vandaar ging het richting veer van Lottum, waar een grote tankwagen van Vissers het veer van de nodige brandstof voorzag. Wachten was geen optie. Geen nood, dan fietsen we toch door naar het veer Grubbenvorst. Echter net op het moment dat ons fietsgezelschap daar arriveerde was ook daar de tankauto van Vissers daar om ook dit veer van 2500 liter diesel oid te voorzien.

Van Grubbenvorst naar Sevenum, een klein stukje waar het gezelschap om even na 12.30 uur arriveerde met 83.26 kilometer op de teller in een tijd van 3.05.43 uur. Geen kapotte banden en geen (bijna) ongelukjes, gewoon een gezellig ritje.Woensdag 1 juni een nieuwe uitdaging van om en nabij de 80 kilometer. Vertrek 9.00 uur.