Fietsen op woensdag is even iets anders dan op zondagmorgen. Op zondagmorgen klaagt niemand over een vertrektijd van 8.00 uur (wel als het vroeger is), maar die woensdagmorgen is iedereen de mening toegedaan dat 8.30 uur voor vertrek wel erg vroeg is. In het Koffiehuis in Vierlingsbeek was daarop een korte discussie over die vertrektijd en al heel vlug was de algemene mening dat 9.00 uur of zelfs nog later geen probleem was. Vanaf nu is de vertrektijd op woensdagochtend dus 9.00 uur.

Er was deze ochtend op dat vroege tijdstip nog niets merkbaar van wat later bleek een prachtige lentedag te worden met bijna zomerse temperaturen. Om 8.30 uur stond een rood, wit blauwe brigade van 6 Véloklubleden klaar om aan een trip van om en nabij de 80 kilometer te gaan fietsen. Met een W-ZW wind 3-4 en een temperatuur voor de (middel)lange broek en een jack met lange mouwen ging het dank zij de wind op de rug in een flink tempo richting Meterik om via Westerbeek, Sambeek en Vortum–Mullem in Vierlingsbeek bij het “koffiehuis” te pauzeren voor de koffie.

Heen wind mee, dus terug wind tegen en dat was te merken. Er moest hard worden gewerkt om tegen een wind met een gemiddelde windsnelheid van 20 km/hr op te tornen. Wanner stappen we nu eens af van die middeleeuwse termen voor de windkracht als “zwak, matig en vrij krachtig”. Die in het koffiedik kijkende meterologische jongens en meisjes moeten maar eens tegen de wind fietsen als ze de windkracht 3-4 als matig classificeren. Gelukkig is er dan onze Sjaak, die (niet zichtbaar) vermoeid het tempo strak weet te houden.

Terug in Sevenum rond het middaguur met 84.52 kilometer op de teller in een tijd van 3;09;38 uur. Geen kapotte banden en geen (bijna) ongelukjes, gewoon een gezellig ritje. Ger bedankt voor het aangeven van de route.

Woensdag 13 april een nieuwe uitdaging van om en nabij de 80 kilometer. Vertrek 9.00 uur