Hallo sportvrienden,

Afgelopen zondag stond de rit Sevenum – Bocholt – Sevenum op het programma. Toen ik thuis richting het startpunt in Sevenum vertrok was de wereld klein, boven de weiden in Siberië hing een grijs misttapijt. Wij vertrokken met 17 coureurs het was een mix van groep 1 en 2 derhalve werden de snelle jongens door de wegkapitein tot rust gemaand. “Uiteindelijk zijn we aan het afbouwen”.

Vanuit Sevenum ging het richting Maasbree – Hout Blerick – Venlo – naar Leuth in Duitsland en verder over glooiende landwegen met zelfs af en toe een pukkeltje van 9 %. Ondertussen was het zonnetje door het mistgordijn gebroken en was het perfect fietsweer. Met dit prachtig droog weer zou je zeggen, niemand rijd plat, echter niets is minder waar 3 x lek, maar waar maal je om met zo’n weer, er zijn ergere dingen. Foto’s daarvan zijn reeds door onze Pierre naar jullie gemaild, bedankt Pierre voor deze service.

Na nog wat klimmetjes kwamen we in het mooie vlakke binnenland van Lobberich en genoten op onze pauzeplaats van een heerlijk Känchen kaffer. Nou, heerlijk!! Volgens Jos Janssen was het een Känchen kattepis of in het Duits katzezeik. Jos houdt van een straf bakkie koffie. De volgende keer zoek ik voor Jos een restaurant uit waar ze een lekker bakkie Duitse T E E R ( voor onze Serumse vrienden : LEES : TAR ) schenken.

Tijdens ons rustmoment vroeg Jan uit Helden Panningen even onze aandacht en hij vertelde ons dat zijn zoon Robert (diverse Véloclub leden kennen Robert van de fietsweek in Frankrijk en Italië) met spoed was opgenomen in het ziekenhuis in Maastricht. Robert had in z’n hoofd ergens een bloedpropje maar gelukkig geen tia. Voor verder onderzoek verblijft Robert nog in het ziekenhuis. Volgens Jan komt het allemaal wel goed. Dan valt 3 x lek rijden toch in het ” niet “als je dit verhaal hoort. Waar maken wij ons nog druk om. JAN, WENS ROBERT STERKTE VAN ONS ALLEMAAL !!!!

Na de pauze keerden wij via Kaldenkirchen – Venlo – Boekend “achter Kockerse” – Siberië – huiswaarts en genoten op het terras bij de “SEVEWAEG” nog van een lekkere HALF-UM. Al met al een mooie rit door het land van onze oosterburen.

Groet en fiets ze!
Louis, de wegkapitein.