Vandaag staat de route naar Asten op het programma, afstand 80 km. Het is nog erg fris als ik deze ochtend op de fiets stap, 6 gr. Maar na enkele dagen met behoorlijk wat regen is de weg vanmorgen mooi droog. Om 08:30 uur vertrekken we met 9 Veloleden richting Asten. Dat het aantal vanmorgen niet zo groot is komt ongetwijfeld doordat diverse leden In Horst de Hazentocht gaan fietsen, de eerste MTB tocht in deze herfst.

Via de Kronenberg richting Grashoek, Heleneveen, Liessel, Asten, richting Mijl op Zeven bij de Ospelse Peel, waar we genieten van de lekkere koffie. Het tempo is op het eind van het seizoen niet zo hoog en zodoende kon iedereen van de eerste Herfst kleuren genieten. De zon deed inmiddels goed zijn best en de temperatuur was alweer lekker aangenaam. In deze tijd van het jaar is het heerlijk als de warme zonnestralen op je gezicht schijnen. Na de koffie gaat de rit verder via, Meijel, Beringen, Koningslust naar Sevenum. In de Buurt van Beringen komen we Velo lid Jos tegen die zich bij ons aansluit. Terug in Sevenum om 11:45 uur, zonder lekke band. Afgelegd 80 km.

Zondag 14 oktober 2012.
Route: Leveroy (80 km)