Openingsrit zondag 01 maart 2015

18 Vélomannen en 1 gastrijder stonden zondagochtend klaar voor de openingsrit van het seizoen 2015 onder een dreigende wolkenhemel en harde westenwind.
De afspraak is dat 30 Km / uur de limiet zou zijn, aangezien niet iedereen in de gelegenheid was de afgelopen winter voldoende basisconditie op te bouwen.
De renners die medio april gaan fietsen op Gran Canaria, waren conditioneel in het voordeel t.o.v. de renners die alleen wat ‘winterkilometers’ hadden gemaakt.
De wegkapitein heeft na het keerpunt in Oostrum de kopmannen regelmatig hieraan moeten herinneren.
Via de Reulsberg richting Grubbenvorst en vervolgens naar Lottum en langs de Maas naar Broekhuizenvorst, binnendoor naar Meerlo waar de eerste lekke band 2015 genoteerd werd en vervolgens richting Wanssum en naar het keerpunt Oostrum.
Daar werden verrast door de enige korte felle bui van de ochtend en ontstond er enige miscommunicatie omdat enkele renners het regenjasje aantrokken.
Het viaduct over de snelweg was het eerste ‘colletje ‘ van het jaar en via Leunen en Veulen naar de Middenpeelweg en tenslotte onder een aangename lentezon via America langs het spoor terug met weer rugwind en dus hoog tempo naar de Sevewaeg om de geplande 60 Km rond te maken.
Daar werd onder het genot van koffie en appeltaart nagepraat en bijgepraat over ditjes en datjes van afgelopen en komende periode.
A.s. woensdag 04 maart om 13.00 bij de Sevewaeg start van de ‘ woensdagmiddagritten ‘ indien de weersomstandigheden

Nieuwe leden/Gastrijders.
Nieuwe leden zijn ook dit seizoen altijd welkom!
Zou je bij wijze van proef een of meerdere keren mee willen fietsen? Dat kan altijd !
Denk niet te gauw dat je te oud bent, want onze nestor is onlangs 74 jaar oud geworden en ‘still going strong’
Een valhelm is wel verplicht.
Programma 08-03-2015
Route: Kevelaer 75 Km
Wegkapitein: Huub Huijs
Vertrek: 8.30 uur bij Sevewaeg.