Na een gedegen voorbereiding kan de zondagochtend rit om 07:30 uur beginnen. Aan de start 16 leden, mooi aantal. Wat de temperatuur betreft zit het net boven de nul graden, fris dus.

We rijden via bekende wegen over de Maasdorpen tegen de wind in. Tegenover de Molen zonder wieken voor Blitterswijck  krijgen we het eerste lek. Het tweede lek treft Pierre net achter Geijsteren. En dit ondanks de nieuwe 4 seasons banden. Na Vierlingsbeek rijden we over schitterend nieuw aangelegde fietspaden langs de Maasheggen. Wat is dit een schitterend gebied. We rijden zelfs even vlak langs de Maas. Deze fietsenpaden zijn door de kleur heel mooi in de natuur opgenomen. Overal hebben ze wel paaltjes neergezet om groter verkeer te weren.

We doorkruisen Sambeek en Sint Anthonis  en komen Veloklub groep 2 tegen. Bij Oele Ton’s Gasterij in Ledeacker stoppen we. Het is 09:45 uur, de deur is open en de koffie staat gereed (gereserveerd).

De rit gaat verder via Boswachterij Sint Anthonis over bospaden waar de meesten nog nooit zijn geweest.

Achter Westerbeek komen we wederom Veloklub groep 2  tegen en rijden een poosje samen. In Ysselsteyn gaan we weer uiteen omdat ik nog een ommetje via Griendtsveen en Helenaveen in de route heb zitten.

Uiteindelijk rijden we om 11:50 uur Sevenum binnen met 108 km op de teller. Al zeg ik het zelf, het was een schitterende rit.

Pierre