Ritverslag zondag 12 april 2015

Vandaag staat de traditionele Hariksee route die door Theo Bouten is geïntroduceerd op het programma. Zelf wil hij de route niet meer doen , dus aan mij de eer om hier wat van te maken. Thei zoals wij hem noemen was na een ingrijpende bestraling van 2 weken geleden ook al weer van de partij. Ik moet wel zei hij want over een week staat de Amstel Gold Race op het programma en zoals jullie weten neemt hij hier allen maar mee als hij de 250 km kan fietsen. Klasse Thei !!! Vandaag zijn er ook een 5 tal leden vertrokken naar zonnige Gran Canaria van daar een opkomst van 11 personen vandaag. Om 8 uur was het nog maar 3 graden en vertrokken we via de snelfietsweg naar Venlo en van hier uit naar Hinsbeck. Hier werden de nodige heuveltjes genomen er werd ons jongste veloclub lid voortdurend uitgedaagd door de oude garde. Boven aangekomen werd er netjes gewacht tot iedereen weer aanwezig was zodat iedereen hier op zijn eigen manier naar boven kon fietsen. Toen we alle bergjes zo’n beetje hadden gehad kreeg Alwin bij Dornbusch een lekke band. Geen probleem voor de meeste na al dat klim werk een rust pauze. Bij de Hariksee aangekomen was onze standaard koffieplaats aan het water nog gesloten en moesten we opzoek naar een andere locatie. Een stukje verder bij Tino ’s Eis Café hebben we toch nog een prima koffie adres gevonden. De terug weg ging vrij vlot met de wind van achteren totdat er weer lek, lek, werd geroepen. Dit keer was Huub aan de beurt. Ondanks 2 lekke banden kwamen we om 12.20 uur in Sérum aan en hadden we 92.8 km en 416 hoogte meters op de teller staan. Het zonnetje scheen al lekker zodat we nog even op het terrasje hebben gezeten.

De wegkapitein Ger Driessen.

19 april staat de route Herkenbosch van 100km op het programma. Vertrek om 8 uur. Vervangende wegkapitein is Huub Hu