Om 08:00 uur staan groep 1 en 2 bij de Sevewaeg klaar voor vertrek, 8 leden en 1 gastrijder. Dit geringe aantal is wellicht te verklaren omdat enkele leden gisteren de Boogie’s Extreme in Zuid Limburg hebben gefietst of nog steeds vakantie hebben. De weersvoorspelling is niet al te rooskleurig. In de middag is er regen op komst.

De gevoelstemperatuur is voor iedereen toch verschillend. De een vertrekt thuis met korte mouwen en korte broek, de ander denkt “nee”, ik trek de arm- en beenstukken aan.
Via bekende en minder bekende B-wegen koersen we naar het uiterste punt van de rit, Hunsel. Vervolgens nog door de dorpen Ittervoort, Thorn en langs de haven van Wessem. Daar krijgen we de eerste druppels al. Niet veel, dus gewoon doorfietsen richting de pauze plaats. Via de Daelzichtdam rijden we langs het spaarbekken van WML richting Waterproductie bedrijf Heel.

Bij uitzondering geen koffie in een café, maar in de kantine van deze productie locatie. Het is ondertussen 10:00 uur. Onder de koffie veranderen de enkele druppels in echte regen. Toch nog maar even blijven zitten.

Het mag niet baten, we vertrekken toch maar. Met of zonder regenjasje.

In Haelen gaan we onder de Napoleonsweg door naar Buggenum. Ger T. besloot toen om een andere weg te nemen en niet de route van de wegkapitein. Nat tot op de onderbroek kwamen we om klokslag 12:00 uur terug in Sevenum.

Groet Pierre