Het nieuwe seizoen is begonnen. De eerste rit op het programma is er een om een overleden lid te herdenken, onze nestor van destijds Jan Nabben. Inmiddels zijn er andere leden die de leeftijd van Jan beginnen te evenaren. Het doemscenario waar de politiek de mond vol van heeft “de vergrijzing” begint ook de Véloklub te raken. Hoog tijd dus voor enige verjonging. Wie zich mogelijk aangesproken voelt of zin heeft om op zondagmorgen met een rits andere mannen een rondje te fietsen, werp een blik op onze site.

De rit van vandaag. Het was om 9.00 uur bij de startplaats of de lente in aantocht was. Na de toch een lange koude winter voelde de 10 graden van vandaag aangenaam aan. Dat gecombineerd met een zwak-matig windje uit het ZW maakte het ideaal fietsweer. Dat dachten de 21 mannen van de fietsclub die aan de start stonden ook. De “leider” van de tocht had een nieuwe route bedacht met toch weer een paar wegen en doorsteekjes die in het verleden nog niet platgereden waren. De rit ging over de Lorbaan richting Caluna en Baexem om vandaar via het Leudal naar Nunhem te rijden voor de koffie.

Het beoogde koffieadres was nog niet open vandaar dat de zoektocht naar een koffieadres ons via Buggenum naar Neer bracht. Door de zoektocht naar de koffie stonden er wat meer kilometers op de teller en was het wat later geworden, reden waarom de wegkapitein besloot om van de voorziene route af te wijken en de kortere en met de wind op de rug snellere route langs de Maas te kiezen voor de terugtocht

Om 12;30 uur stond de ploeg weer in Sevenum met 77.58 kilometer op de teller met een tijd van 2;42;39 uur en een gemiddelde van 28.62 km/h.