Rittenverslag zondag 13 maart
Vandaag staat de traditionele rit naar Kevelaer op het programma die elk jaar in het begin van het seizoen word gereden. Ik had in het begin nog wat stramme benen van de dag er voor. Een aantal veloclubleden ( Louis, Huub, Peter, Peet en Theo Bouten) zijn naar Waldniel gefietst om daar mee te doen met een tocht van 114km en toen we thuis waren hadden we toch 190km en 650 hoogte meters op de teller staan. Hierdoor zijn we enkele mensen minder van start gegaan maar het peloton bestond toch nog uit 18 mensen. We vertrokken richting Venlo want ik wilde niet met het veer over de Maas want dat betekend een aanslag op onze kas. Op de Spoorbrug lag glas en daar konden alleen de bandjes van Piet niet tegen en Sjaak kon de eerst sisser van het jaar al noteren. Piet een man met veel ervaring heeft normaal gesproken met 10 minuten een bandje verwisseld maar nu duurde het toch wel wat langer. De vermoeidheid van een pittige tafeltennis competitie de dag er voor gaat hem niet in de koude kleren zitten ( we worden allemaal ouder Piet ). Onderweg hadden we toch veel last van de noordoosten wind en kwamen er veel mensen op de kant te zitten zodat tempo iets omlaag moest. In Kevelaer aangekomen hebben de meesten van ons een kaarsje op gestoken en sjaak heeft nog enkele foto’s gemaakt. Na de koffie via Wemb naar huis maar het bleef behoorlijk fris. Er werd in een mooi constant tempo doorgereden en om 12 uur waren we weer terug en de meest gingen direct naar huis. Er bleven maar 4 mensen over om nog even na te druppelen. Bij aankomst hadden we 80 km en een gemiddelde van 27,8 op de teller staan, een mooie snelheid voor het begin van het seizoen.
Groet Ger Driessen
Zondag 20 maart staat de route de Witte Stein – Bracht op het programma van 90 km.
Piet is de wegkapitein en de start is om 8.30 uur.