Ritverslag zondag 16-09

Beter laat dan nooit.Met 10 veloclubleden werd er in Sevenum gestart voor een rondje maasdorpen. Het was om 08.00 uur nog erg fris toen we richting Maabree vetrokken. Via Maasbree fietsten we over prachtige binnenwegen naar Helden – Neer – Buggenum – Horn.

De maas staken we bij  Beegden over via de fiets-stuw (prachtige natuur) – verder ging  de rit via linne -Merum , waar , ondanks de recessie, de jachthaven nog uitpuilt van de scheepjes en boten. Ondertussen had het zonnetje ons al heerlijk opgewarmd en we naderde via Roermond onze pauzeplaats in Asselt. Echter aangekomen in Asselt bleek de kastelein nog op één oor te liggen dus werd er door gefietst naar optie 2 de Herberg in Beegden. Deze was gelukkig wel geopend en werd er op het terras genoten van de overheerlijke koffie en wat ” schuine ” mopjes. De koffie moesten we betalen de mopjes waren gratis. Na de pret vervolgden we onze tocht via Reuver – Belfeld – via het bedevaartsoord Steyl naar  Tegelen over de maasdijk naar Venlo. In Venlo staken we de brug over richting Hout-Blerick – via binnenwegen naar Maasbree.

Op een gegeven moment reed ik met Piet op de eerste rij van het peloton en melde ik Piet dat ik mij even terug zou laten vallen tot aan de staart van het Peloton om Peter Hoeijmakers even de kop te laten overnemen – want Peter fietst graag in de “bus”zoals dit in fiets-termen plegen te noemen. Van Piet kreeg ik te horen dat Peter reeds eerder was huiswaarts gekeerd. Ik vroeg Piet  of  Peter met ZUID OOSTER naar huis was gegaan. Piet ontkende dit!

In Maasbree werd er richting Sevenum nog eens flink aan “getrokken” en maakten ons op voor de eindsprint. De volgorde van binnenkomst zal ik u maar onthouden want dit wordt eentonig.
Op het terras bij de “SEVEWAEG” werd nog onder het genot van een glaasje fris na gekletst over de perfect gelopen tocht. Afgelegde kilometers: 100 km. Gemiddelde : 30.4 km.

Met vriendelijke groet, Louis.