Het zou wel eens een mooie dag kunnen worden na al de herfstige weer van de laatste weken. Er zou geen nattigheid naar beneden vallen, zo hadden de meteo-ologen beloofd in de diverse media. De wegkapitein had zich afgemeld vanwege een kleine dip in zijn gezondheid. Gelukkig zijn er bij de Véloklub genoeg leden die wel een aardige?? route in de grijze hersencellen hebben opgeslagen.

Er stonden er 12 aan de start om 8.00 uur voor een rondje van om en om de 100 km. Die er niet waren moesten herstellen van de inspanningen van de Waalse Pijl die gisteren in de Ardennen werd verreden.

De feitelijke route zou ergens richting Afferden moeten gaan met koffie in Vierlingsbeek. De gelegenheidswegkapitein had iets anders in gedachten. Het peloton ging richting Melderslo, Castenray, Oostrum, Geijsteren en vandaar richting Maashees dus wel een klein beetje in de buurt van Vierlingsbeek. Het was echter te vroeg voor de revitalisering vandaar dat via de Rondweg van Overloon richting Ysselsteyn werd gereden om daar op een buitenterras in een heerlijk zonnetje van de koffie te genieten.

Na deze pauze ging het verder richting Zeilberg en de Neerkant om dan via Helenaveen weer terug te keren in Sevenum zo tegen 12.00 uur.

In de tijd dat we onderweg zijn geweest hebben we (bij mij op de klok) 95.98 kilometers onder de bandjes weg laten rollen met een gemiddelde van 29.97 km/h waarbij we één lekke band op de Kuulenweg te melden hebben.

Stan