Ritverslag route Straelen 80 km, zondag 16 oktober.

Vrijdag 14 okt. nog even de route nafietsen of er geen obstakels op de weg liggen. Tussen Voersenbeck en Vinkraht heb ik de route aangepast i.v.m grote hoeveelheden eikels op het fietspad.

Na een koude en winderige week, lijken ons de weer goden op zondag goed gezind. Na een heldere nacht was het deze ochtend erg fris, 7 gr. en konden de beenwarmers en mouw stukken aan.

Om 9 uur staan we met 17 Velo leden en 1 gast rijder (van weer TWC Oranje?) bij de kerk om naar Straelen te fietsen. Het waait weinig en het zonnetje komt al tevoorschijn. Dus heerlijk fiets weer.

Via Venlo naar Duitsland. Het is in de natuur al goed te zien dat we in de herfst zitten. De bladeren zijn hier en daar uiteindelijk toch aan het verkleuren en het bladerdek wordt ook al dunner.

Juist als we het riviertje de Niers willen passeren ter hoogte van Kloster Mariendonck, hebben we een lekke band bij Piet Janssen. Om dit euvel zo snel mogelijk te verhelpen wordt Piet geholpen door diverse handen. De rest staat gemoedelijk in de zon op het bruggetje te praten.

Na 53 km wordt er op de markt in Straelen gestopt voor de koffiepauze. Op zo’n grote groep hadden ze bij de Beckerei niet gerekend, de koffie was even op. Door het mooie weer konden we halverwege oktober nog in de zon van de koffie genieten. Na de pauze werd er weer richting Nederland gefietst. We zijn Jagersrust aan de grens in Velden 1 km gepasseerd of voor de tweede maal wordt er vandaag geroepen, lek. Dit maal was Thijs Pauwels het haasje. Ook deze klus werd snel geklaard. In Velden zwaaiden Huub en Louis af naar Venlo-Boekend en werd de oversteek met het veerpond genomen.

( Helaas voor de penningmeester moest deze voor 16 pers. betalen). Met de wind in de rug werd er hierna weer naar Serum gefietst, aankomst 12:30 uur. Gereden 80 km. gem. snelh. 28,8 kmh

Weg kapitein Peter Driessen.

veloklub-16-10-16

20161016_1014461