Het wordt bijna saai om de openingstekst voor dit verslag te schrijven, beginnende met het weer. Het weer van deze zondag was zo mogelijk nog beter dan dat van verleden week, reden waarom veel Véloklubleden om 8.00 uur aan de start stonden voor een rondje fietsen.

Verleden jaar is op de jaarvergadering besloten om voortaan in 2 groepen te gaan fietsen. De “A“ groep voor de wat langere afstanden en daarmee variabele vertrektijd en een “B“ groep voor een vaste afstand tussen de 80 en 90 kilometer met een vaste vertrektijd van 8.00 uur. De “A” groep vertrok vandaag onder leiding van Louis voor een rondje van om en nabij de 105 kilometer richting Roermond en de “B” groep voor een rondje van om en nabij de 90 kilometer met als bestemming Afferden.

Schrijver van dit verslagje maakte vandaag deel uit van de “B“ groep die onder leiding van een van onze oudste leden Ger, (niet in leeftijd maar in lidmaatschap) een rondje gingen fietsen met als bestemming Afferden. Afferden is zo’n Maasdorp dat op vele manieren bereikbaar is. Vandaag ging de heenweg over Duitsland om via Wemb en Weeze naar Siebengewald te rijden, om vandaar bij de “dames” rechts af te gaan richting Afferden. Het was nog te vroeg voor de koffie, reden waarom de wegkapitein besloot om door te gaan naar Well om daar van een verdiende rust te genieten.

Net als 2 weken geleden toen er in Well een zoektocht gestart moest worden om in “open” etablissement voor de koffie te vinden was dat ook nu weer. Dat kost veel tijd en gaat dan weer ten koste van het zo bij sommige fietsers “heilige fietsgemiddelde”.

Net als verleden week was het weer goed genoeg om lekker buiten op het terras van een prima bakje koffie te genieten alvorens we de laatste 25 kilometer huiswaarts begonnen. Net even voor 12 uur arriveerde de “B”groep in Sevenum met op de klok een afstand van 93.23 kilometer in een tijd van 3;24;53 uur Geen kapotte banden en geen (bijna) ongelukjes, gewoon een gezellig ritje.

Stan