Ritverslag 17-3-2013

Na een regenachtige nacht was het zondagmorgen droog om te vertrekken voor ons jaarlijks ritje naar het bedevaartsoord Kevelaer.

Geen regen, zelfs af en toe een zonnetje.

Nat werden we alleen van het opspattende water van onze voorgangers.

We staken kaarsen aan voor alles en iedereen maar ook om gevrijwaard te blijven van ongelukken tijdens onze fietstochten.

Als of de duvel er mee speelde, het gebeurde toch, tussen Twisteden en Walbeck in het heide-dorpje Lüllingen lag een “lullig” boomstammetje op de weg.

De voorste rijders waarschuwden nog, maar onze onfortuinlijke fietsvriend Henk Hermans knalde er boven op en nam Jan Steeghs mee in zijn val.

Gelukkig alleen maar materiële schade en Jan had nog het geluk dat hij net voor een beek van 1,5 meter diep tot stilstand kwam!

Gelukkig konden we snel onze weg vervolgen, met 90 km op de teller waren we weer terug in Sevenum

Al met al een mooie rit en ook dit maal hadden de thuisblijvers ongelijk om niet mee te gaan!

Nieuwe leden/Gastrijders.

Nieuwe leden zijn ook dit seizoen altijd welkom!

Zou je bij wijze van proef een of meerdere keren mee willen fietsen? Dat kan!

Handschoenen zijn niet verplicht, een valhelm wèl.

Programma 24-3-2013

Volgende week neemt Eugene de honneurs waar en gaat de rit naar Brabant.

Afstand 95 km; Vertrek om 8.30 uur

Groet Piet