Vandaag staan we met 15 man om 08:00 uur aan de start om een rit van 100 km te maken. Wederom gastrijder Eugene erbij die weer lid wil worden. Voor een club van 28 leden is deze opkomst dan ook groot. Groep 2 zou ook om 08:00 uur starten, echter hier is geen animo voor.

Het is een regel dat we op zondag in het clubtenue fietsen. Echter bij uitzondering mag daar van afgeweken worden. Omdat ondergekende op 28 augustus de Ötztaler radmarathon succesvol heeft gereden, kan hij het niet laten om de gele trui van die tocht met gepaste trots te dragen. Het mogen deelnemen aan zo’n perfect georganiseerde wielertocht was een geweldige beleving. Ik heb dan ook ieder kilometer hiervan kunnen genieten.

Ondanks de prima voorbereiding zijn er nog enkele vergissingen mogelijk waardoor het peloton af en toe moet stoppen en keren. We rijden via Maashees, Sambeek richting St. Antonius. Ook nu weer mooie B-wegen die door het schitterende Brabantse landschap kronkelen. Op het industrieterrein van Boxmeer zien we een hele serie vrachtauto’s opgesteld staan, startklaar om een toertocht te gaan rijden.

Enigszins verlaat komen we na 3 lekke banden aan bij de geplande stop, Gasterij Oele Ton’s in St. Antonius. De koffie staat al klaar. Ook dit hoort bij de voorbereiding van een tocht. Even bijpraten en dan via Boswachterij St. Antonius huiswaarts. En jawel hoor, nog geen 3 km verder en de 4e lekke band dient zich aan. Niet getreurd, binnenbandje wisselen en snel weer verder. Zijn we dan bijna terug, wordt er weer van achteren geroepen: “LEK”. Dit is dus de 5e.

Om 12:35 uur komen we met een uitgedund peloton in Sevenum aan. Met een nog uitgedunder peloton (3 man) hebben we deze rit op het terras van de Sevewaeg geëvalueerd.