Om 7.10 uur vertrok ik van uit Grubbenvorst bij een temperatuur van 2 graden samen met mijn fietsschaduw van wel 30 meter richting Sérum. De rest heeft zaterdag de Amstel Gold gereden en ligt nog in bed te herstellen. De opkomst was daarom ook een stuk lager. We vertrokken met 11 velo fietser en 2 gasten waaronder 1 oud velo lid uit Maasbree.

Ik had 2 pauze plaatsen in gedachten. Eentje in Ottersum bij koud en slecht weer en een bij goed weer in Hassum in Duitsland want hier moesten we buiten zitten. De hele Bauernhof was volgeboekt  met Frűhstűckendde Duitsers. De rit naar Hassum ging via Geijsteren, Boxmeer, Oeffelt onderlangs de maas naar Gennep. Hier de grens over naar het Bauernhof lekker in de zon aan de koffie. Maar het terras lag nog in de schaduw maar onze jongens van de veloclub wisten hier wel raad mee. Tafels en stoelen werden in het gras gezet vlak bij de koeien, heerlijk in de zon (zie foto).

Enkele leden wilden het thuisfront al bellen omdat het vandaag wel eens laat kon worden. Maar aan alle mooie momenten komen een eind en ik moest iedereen sommeren om de fiets te pakken om aan de thuis rit beginnen. Van hieruit ging het via Siebengewald naar Weeze en grintgat van Wemb naar Well. Voorbij Wemb werd er geroepen lek, lek. Dit had natuurlijk niemand verwacht met het mooie weer. Peter Dr had weer een 4 seizoenen bandje lek gereden. Snel een nieuwe er op maar deze werd zo hard opgepompt dat de band knapte. Zou dit aan de kracht van Peter of aan de kwaliteit van het bandje liggen? Het tweede bandje er op en weer verder. Ondertussen genoten enkele leden van ons van een heerlijk flesje bier (zie foto).

Voor Oirlo reed Frits ook nog lek. Maar van Frits konden we door fietsen zodat we toch nog om 12.30 uur aankwamen in Sérum. Onder tussen was de temperatuur opgelopen tot wel 20 graden. Op het terras trakteerde Sjaak om dat hij jarig was geweest. Dit was dan weer een leuk ochtend ritje van 114 km in een tijd van 3 uur en 55 min.

De wegkapitein Ger Driessen