Ritverslag zondag 21 augustus.
De weersvoorspellingen waren niet al te best voor vandaag. De route die op het programma staat is richting Valkenswaard- Malpi, 130 km.
Om goed voorbereid te zijn als wegkapitein had ik de route 3 maal van te voren gefietst. Richting Valkenswaard- Malpi is voor mij een vrij onbekend gebied. Al diverse jaren heeft Sjaak v.Eckevort deze route.
Maar voor dat ik bij de Zevewaeg aanwezig was, had ik al een lekke band. Naar huis en een nieuwe buitenband er op. Inmiddels stonden er 6 Veloklub leden bij mij op de oprit. Het was al 7:45 uur en er werd geopperd om maar een andere, kortere, route te fietsen. Dit vanwege de slechte weersvoorspellingen en met meer kans op lekke banden. Even in mijn Garmin fiets navigatie snuffelen en een route naar Budel-Weert werd uitgekozen. En met 7 man gingen we dan uiteindelijk om tien voor acht van start. Er stond een harde wind uit het zuidwesten. De kopmannen moesten flink wat werk verzetten om de snelheid er nog in te houden. Nog voor Helenaveen, moest er gestopt worden toen John Smedts een tak uit zijn spaken moest halen, verder gelukkig geen malleur.
Net voor Neerkant de eerste motregen, Even na Neerkant even schuilen voor de eerste bui die over komt, sommige doen het regenjack aan. Voor Someren-Eind langs het kanaal wordt eer weer gestopt om te schuilen onder de bomen en iedereen heeft nu het regenjack aan. Maar met de harde wind van voren is dit regenjack aan is het zweten. Ter hoogte van Maarheeze, het is inmiddels al weer enige tijd droog, het regenjack weer uit. Bij het kanaal Zuid-Willemsvaart, krijgen we eindelijk de wind op de rug en komt de snelheid er weer in. Bij PartyCentrum de Sluis, vlakbij de IJzeren man, wordt gestopt voor de koffiepauze. Hier hebben ze heerlijke koffie. Na de koffiepauze met hoge snelheid richting Sevenum. Hier komen we om 12:15 uur aan, zonder lek gereden te hebben.
Gemiddelde snelheid toch nog van 28,7 kmh. , afstand 106 km.

Zondag 28 aug. staat de route naar Kalkar 250 km op het programma. Vertrek om 7:30 uur, wegkapitein is Ger Driessen.