Ritverslag 22-2-2015
Vandaag was de onofficieuze seizoen opening 2015 van de Véloklub.
Ondanks het wat minder fraaie winterweer (koud 2°C en grijs) waren er toch 9 renners op deze rit afgekomen. Een klein gedeelte van de Véloklub was actief bij een MTB marathon georganiseerd door TWC-Oranje Horst.
Henk Hoeijmakers, het nieuwste lid van de Véloklub, was vandaag ook present. Welkom, veel plezier en succes bij de Véloklub Henk!
Ook konden we gastrijder Mark Koopmans uit Maasbree verwelkomen. Deze werd vergezeld door 2 Maasbreenaren John en Guus Smedts. Of Mark de zoon is van de alom bekende zanger Jantje Koopmans met zijn bekendste nummer “Rode rozen etc.” moeten we nog navragen.
Jac Oirbans stond er met een fonkelnieuwe Cannondale fiets en was daar maar wat trots op. Succes Jac!
De rit van vandaag werd geleid door Ger Driessen. Ger komt dit jaar heel vaak op de programmalijst voor als wegkapitein. Kan dit ook als de beste!
De route was richting Roermond, want daar zouden we bij “Bakker Bart” op het Outletcentrum van Roermond koffie gaan drinken. Het tempo was stevig om ons een beetje warm te kunnen fietsen, maar ook weer niet te gek, want de meesten hebben nog weinig km’s gefietst dit jaar.
Na ruim 1 uur kwamen we bij ons geliefde koffieadres Bakker Bart in Roermond.
Goeie koffie en voor de liefhebbers er ook nog wat lekkers bij.
Na de pauze, waren we goed en wel weer aan het fietsen of er werd “lek” geroepen.
De 1-ste van het seizoen en de “gelukkige” was John Smedts.
Kennelijk wil hij dit jaar een serieuze gooi doen om de “Sisser 2015” in de wacht te slepen. Dit euvel werd echter door John en ook met enige hulp snel verholpen.
We fietsten verder via Asenray, Beesel richting Reuver, Tegelen en Venlo.
Daar de oude Maasbrug over en via het nieuwe snelfietspad (Venlo – Horst) richting Sevenum. Het fietspad is overigens nog niet helemaal klaar, vandaar dat we bij het industrieterrein Trade Port West eraf gingen en via de Romerweg Sevenum binnen reden. Voor een drankje was het te laat en ook veel te koud alhoewel in Sevenum wel de zon begon te schijnen.
We zullen maar zeggen: Oost west, thuis best!
Ondanks het wat mindere weer was de rit toch helemaal geslaagd, maar dat is onze wegkapitein Ger wel toevertrouwd.
Ger nogmaals namens iedereen: bedankt!

Ritgegevens van vandaag: 80 km.
Gemiddeld: 28,4 km/uur

De kop is eraf!

Programma 1 maart 2015.
Officiële openingsrit 60 km.
Wegkapitein: Voorzitter Hans Scheres
Na afloop is er koffie met vlaai in de Sevewaeg.

Gastrijders zijn altijd welkom! Valhelm wel verplicht.
Voor meer info: www.veloklubserum.nl

Groetjes Sjaak van Enckevort