Ritverslag zondag 22 april 2018 , groep A.

Met 13 man staan we aan de start vanmorgen voor route Neeritter. Ook vandaag wordt het een zomerse dag met 26 °C. De meesten dan ook gekleed in koersbroek en shirt korte mouw. Als je dan, na pakweg 25 km, door het midden Limburgse fiets, zie je veel akkerbouw, en nu is het dan ook de tijd om de akkers te bewerken. De vele tractoren met diverse werktuigen zijn nu ook op zondag druk aan het werk om alles op tijd in de grond te krijgen. Halverwege de rit is de koffieplaats bij de Forellenvijver Heioord in Neeritter. Ondergetekende krijgt in de gaten dat er weinig bediening is en gaat maar zelf opnemen wie er koffie wil hebben en geeft de bestelling door. En jawel hoor, daar komt de koffie. We zijn nog niet vertrokken of er wordt al “Lek” geroepen, Louis is de pechvogel en nog wel met zijn (bijna) nieuwe fiets. Hij wordt van alle kanten te hulp geschoten, zodat de klus zo is geklaard. Echter bij het terugplaatsen houdt Louis het wiel verkeerd om in de achtervork. Wel opletten hé Louis! Na dit voorval konden we vertrekken. Nog een klein stukje België (Kessenich) meegenomen rijden we via Thorn, Wessem en Heel langs het Lateraalkanaal huiswaarts. Echter tussen Maasbree en Sevenum was het bij Louis weer lek. Jan E. en Huub (Boekend) hebben hem assistentie verleent en de rest is verder gereden. Al met al een mooie rit van 103 km en om 12:15 uur terug in Sevenum. Nog even een cola op het terras van de Sevewaeg en de ochtend zit erop.

Groetjes, Pierre

Ritverslag B- groep van zondag 22 april 2018.

Om half 9 vertrokken we met 7 man richting  Gemert / St. Anthonis. Het weer was super, rond de 16 graden met een staalblauwe lucht. Iedereen voor de eerste keer met korte broek en korte mouwen, want de temperatuur zou oplopen tot boven de 22 graden. De route liep door de peel en vandaaruit over mooie en minder mooie wegen naar het noorden. Na precies 50 km arriveerden we in Handel waar we genoten van enkele kopjes koffie. Kennelijk was er ook stiekem een aap aangeschoven, want Jan was zijn banaan kwijt die hij net van te voren op de tafel had gelegd. Uiteindelijk kwam toch de aap uit de mouw. Iemand dacht dat die banaan over was en heeft hem uitgedeeld. Maar niet aan Jan, pech dus. Na de koffie weer verder over bekende en onbekende wegen weer naar Sevenum. De wind kwam wel wat op kop maar het tempo bleef er goed in. Appie en Ton bedankt voor het kopwerk. Geen kapotte banden of ander ongemak. Tijd van aankomst 12.15 uur. Gem. snelheid 28.5 km/uur. Het was een fijne en gezellige fietstocht .

Wegkapitein Henk J

Programma Koningsdag vrijdag 27 april 2018.

Oranjetocht TWC Oranje Horst. Keuze uit routes van: 95/120/150/180 km.

Traditioneel doen hier altijd zeer veel Véloklubleden aan mee! Nu toch ook weer!?

Let op! Vertrekplaats is gewijzigd naar: De Schutroe, Wittebrugweg 1, Horst.

Verzamelen in Horst om 8.00 uur. Vertrek vanuit Sevenum: 7.30 uur.

Programma aanstaande zondag 29 april 2018:

A-Groep:

Route Maasduinen-Gennep (105 km) o.l.v. Jan Engels.

Vertrek om 8.00uur.

B-Groep:

Route Kempen (80 km) o.l.v. Jac Oirbans.

Vertrek om 8.30uur.