Het is nog behoorlijk fris als we vertrekken voor een tochtje door het Brabantse land op Pinksterzondag 23 mei. 115 km. Staan op het programma voor groep 1 die met 14 man vertrekken. Het vergt toch wel de nodige voorbereiding als je een rit moet uitzetten in een dichtbevolkt gebied.

Via Aarle-Rixel – Gerwen – Nuenen – Helmond – Stiphouit – Mierlo – Lierop  weer terug naar Sevenum, Veel wegen die de moeite waard zijn, liggen hier bijna niet. Daarom is het ook fijn te horen dat de medefietsers het een mooie rit vinden met voor hen onbekende wegen. Als we echter een iets slechtere te fietsen weg tegenkomen, komt er commentaar. Maar de beste stuurlui staan aan wal.

De pauze was gepland in Lierop en jawel hoor groep 2 zat daar al aan de koffie. Dus we waren met 20 mensen van de Veloklub onderweg .

Zij waren een half uur later vertrokken en hadden een kortere weg genomen. (Zie het verslag van groep 2 hieronder.)

Als er mensen uit Sevenum of omstreken zijn die met fietsen willen beginnen is groep 2 van de Veloklub een mooie opstart. Kijk voor meer informatie op www.veloklubserum.nl.

Groetjes en een fijne kermis, Piet.