Ritverslag 24 juli naar Nieukerk 120 km.

Zondag 24 juli stond in het route schema de rit naar Nieukerk in Duitsland, 120 km gepland. De zomervakantie is ook aangebroken en het is altijd maar afwachten wat de opkomst wordt. De weersverwachtingen voor zondag waren positief. ‘s Morgensvroeg was het echter zwaar bewolkt. Om 7:30 uur konden we met 14 Velo leden en weer was er een gastrijder, George Claessens uit Venlo, vertrekken, een hoge opkomst dus.

Via de zuiderbrug naar Venlo en precies ter hoogte van het zweeg vliegveld word door de achterste man in het peloton Lek geroepen. Dat moet dan Peter Hoeijmakers zijn , onze vaste laatste man. Het vervangen van de band werd snel geklaard door Peter, mede door een vullinkje uit de CO2 patroon van Jan. Ter compensatie Peter betaald een kopje koffie voor Jan. Via vele smalle binnen wegen, soms van slechte kwaliteit, Frau Merkel mag hier wel eens wat eurotjes aan besteden, werd er in het stadje Straelen op het gezellige plein gepauzeerd. De eerste 70 km. ziitten er op en dan smaakt eine Tasse Kaffee altijd goed.

Na 88 km. wordt er weer vanuit achteren geroepen Lek. En weer was het Peter Hoeijmakers.

Ook nu was de panne weer snel verholpen. Voor een kop koffie wordt er weer een CO2 patroon van Jan gebruikt. Via Jagersrust in velden wordt de grens weer gepasseerd. Nu eens niet via het veer naar Grubbenvorst, zo wordt de clubkas ook weer gespaard. Rijdend door het maasveld in Velden rijden we ons oud clublid Thei Bouten achterop, die wel via het veer naar huis ging. Langs het kapelletje van Genooi rijden we naar Venlo. In de Venlose haven worden de voorbereidingen getroffen voor het evenement, A local Swim. Via de spoorbrug richting Grubbenvorst en dan terug naar Sevenum, alwaar we om 12:40 uur arriveren.

Gemiddelde snelheid 28,5 kmh.

Voor zondag 31 juli staat de rit naar Haps Grave Overloon, 125 km op het programma, wegkapitein is Piet. Vertrek om 7:30 uur.

Rit 24-7-2016