Onder een lekker najaarszonnetje stonden vandaag 15 Véloklubleden klaar om de rit Landhorst/Westerbeek te fietsen. Op de valreep sloten ook nog de 2 J’s van Sevenum aan (Jan V. en Joop D.) aan. Echter in de buurt van Grubbenvorst draaiden ze af in een andere richting. Ging het met zo’n 35 km/uur nou te hard of te langzaam voor hun! We zullen het nooit weten.

Het najaarszonnetje scheen wel, maar het was toch wel fris met zo’n 10°C. Er moest dus flink doorgetrapt worden, om toch goed op temperatuur te blijven. De wegkapitein (ondergetekende) gaf het goede voorbeeld en zette zich op kop en stond deze gedurende de gehele rit niet meer af. Natuurlijk werd hij wel bijgestaan door wisselende Véloklubleden. Dit was niet zo’n prestatie hoor, want het waaide nauwelijks.

Via Tienray, Meerlo, Wanssum, Geijsteren, Holthees fietsten we naar St. Anthonis. Uiteraard pak je dan even de boswachterij van St. Anthonis mee. In de boswachterij werd er gevraagd om een plaspauze. Dat krijg je met koud weer en “oude” mannen. Op een gegeven moment gaf de wegkapitein weer het sein: fietsen! Sommigen waren echter nog niet klaar en dat krijg je ook weer op onze leeftijd: het nadruppelen levert tegenwoordig meer op dan de plassessie zelf!

We verlieten de prachtige bossen en de helaas weer uitgebloeide heidevelden en gingen naar ons koffie adres Café Buitenlust in Landhorst. Heerlijk op het zonnig terras. Wat wil je nog meer! Koffie natuurlijk en die ging er ook goed in. Na de pauze fietsten we via Westerbeek, Peelstreek, America richting Kronenberg. Daar gebeurde helaas wat niemand wil, namelijk lekrijden. De wegkapitein zelf reed lek. Alles goed gepland behalve dit. Dit was natuurlijk wel even shit voor hem, maar hij werd goed geholpen, zodat we toch om 12.20 uur op het terras van de Sevewaeg konden aanschuiven. Die consumptie ging er dan ook goed in!

Statistieken: ritlengte 96 km. Gemiddelde 30,5 km/uur.

Groetjes,
Sjaak van Enckevort.