Op zondag 25 april stond voor groep 2 van de Véloklub de route richting Maasbracht op het programma. Om 8.00 uur hadden negen renners zich verzameld om onder leiding van wegkapitein Ger Tiesen aan de route te beginnen. Aangezien dit deze morgen de enige ingeplande tocht vanuit Sevenum was zou je denken dat de opkomst, zeker gezien het mooie weer, hoger zou zijn. Dat kan dus alleen maar betekenen dat er veel Véloklub leden mee hebben gedaan aan de externe tocht Klimmen-Banneux-Klimmen.

De eerste uren reden we volop in de zon langs de Maas op richting Maasbracht waarbij een aantal mannen zich toch afvroegen waarom ze eigenlijk hun arm- en beenstukken of zelfs hun vest aanhadden maar toen later in de ochtend de zon regelmatig verdween bleek dat toch geen overbodige luxe. In een constant tempo waren er zo’n 60 kilometer afgelegd toen we aankwamen in Ittervoort waar we buiten op een terrasje plaatsnamen voor de gebruikelijke koffiepauze.

Tijdens de pauze wist met niet zeker of de route van vandaag nu 90 of 100 kilometer moest zijn maar omdat iedereen zich nog goed voelde kreeg Ger carte blanche om zijn gebruikelijke route te volgen. Deze zou ongeveer op 108 kilometer uitkomen. Nadat iedereen zijn drinken op had vertrokken we dan ook op weg terug naar Sérum. De weinige wind die er deze ochtend was stond op de terugweg gunstiger dan op de heenweg langs de Maas dus werd er op maximumsnelheid (voor ‘groep 2’ begrippen) doorgetrapt. Mede hierdoor kwamen we vlak na 12.00 uur al weer aan in Sevenum met bijna 110 kilometer op onze tellers.

Gijs