Ritverslag zondag 26-02

Na Carnaval begint het voor vele fietsers weer te kriebelen om de fiets van stal te halen. Zo ook dit jaar weer. Er stonden 11 Véloklub leden aan de start voor de 1-ste officieuze seizoensrit. De officiële seizoensopening is pas volgende week met de “Jan Nabben Memorial”. Piet Janssen had zich vandaag opgeworpen als vrijwillige wegkapitein voor een rit van ca. 70 km. Piet, die vorige week nog op trainingsstage was in Lanzarote, schudt zo’n ritje zo uit zijn mouw. Het werd vandaag een rondje Deurne.

De meesten waren de winter goed door gekomen. Thei Bouten had zelfs zijn skibril nog op. Henk Hermans en Peter Hoeijmakers reden nog even door met hun “winterfiets”. Wellicht bang om pekel aan de bewegende onderdelen te krijgen of waren met het onderhoud nog niet klaar. Gelukkig was er met 5°C geen zout gestrooid en was het, zij het met de juiste winterkleding, ook niet al te koud om te fietsen. Via de mooie Peel, waar we 2 weken geleden nog op de kanalen en vennen schaatsten, reden we richting Deurne. Het fietsen ging bij de meesten nog prima. Alleen Thei moest af en toe nog een beetje bij schakelen. Hij had kennelijk de fiets nog in de “wintergear” staan. Toch verliep alles feilloos. Na anderhalf uur fietsen kreeg iedereen wel zin in koffie en lieten we ons bij Grand café Beekman & Beekman in Deurne lekker met goede koffie verwennen. Tijdens deze pauze werd er weer flink bij gekletst, tenslotte hadden de meesten elkaar al lange tijd niet meer gezien. De rest van de rit verliep ook prima en rond 12.00 uur waren we weer terug in Sevenum. Piet bedankt voor deze mooie eerste rit.

Statistieken: ritlengte 70 km. Gemiddelde 29.0 km/u

Groetjes,