Rittenverslag Zondag 26 maart 2017

Zondagmorgen om 08.10 vertrok ik naar Sevenum, de klok was verzet naar de Zomertijd maar zo voelde het nog niet met 4 graden. Er waren 6 mensen naar Tenerife op fietsvakantie, Henk deed mee aan de Venloop, dan nog een paar actieve zieken en dan nog de zomertijd. Hoe zou dan de opkomst zijn. Jawel hoor met 6 personen vertrokken richting Kessenich. We hadden de wind op de rug zo voelde het niet zo koud aan. Normaal is dit de rit naar Thorn maar hier hebben we al zo vaak de koffie gehad dus ik dacht hier moet maar eens verandering in komen. Tijdens een winterwandeling in deze buurt kwam ik terecht bij het oude Belgische douane  kantoor in Kessenich. Deze hebben sinds een half jaar omgetoverd naar een café. Vandaar dat ik met de Veloklub hier de pauze wilde gaan houden. Toen we binnen kwamen vroegen ze of we soep wilde, dat had nog nooit aan ons iemand gevraagd. Nee, alleen koffie. Bij de koffie zit meestal een koekje of soms een beetje slagroom maar hier kregen we Crème Caramel bij de koffie. Dit is nog nooit vertoond maar de Belgen zitten vol verrassingen. Sjaak was vroeger hier binnen geweest om een stempel te halen en Jan had al met iemand familie gemaakt en wilde maar niet weg komen. Na een half uur en enkele minuten vertrokken we weer. Alwin had het snel begrepen. De wind van voren dus ik ook van voren. Zo hebben we de andere leden uit de wind gehouden en kwamen we om kwart over 12 in Sevenum aan en iedereen ging direct naar huis. Geen terrasje deze keer.  Op de teller stond 91 km met een gemiddelde van 29,4 en nog 200 hoogte meters.

De wegkapitein Ger Driessen

Zondag 2 april staat de route naar St Anthonis gepland van 100km. Starttijd is 8 uur en de wegkapitein is Henk Hoeijmakers.

PS. Zaterdag 15 april stond de Altenatieve  Amstelgold Race gepland maar deze gaat niet door. De inschrijving hiervoor zit vol. Zondag 16 april is er dus een gezamenlijke rit van 100km waar nog een wegkapitein voor gevonden moet worden.