Vanmorgen stonden 13 Véloklubleden aan de start om de route Helenaveen, Griendtsveen, Geijsteren, Castenray te fietsen. De ritten worden steeds korter (vandaag gepland 90 km), maar de gezichten van de Véloklubleden worden steeds langer. De meesten vinden het namelijk toch doodzonde dat het mooie fietsseizoen er weer bijna op zit.

De 14-de man, de geplande wegkapitein Henk Janssen, was niet van de partij. Henk heeft zich dit jaar ontpopt als een ware “Benidorm Bastard” (Kijk za-avond 20.00 uur RTL4).
Fietsen is voor Henk dit jaar bijzaak, vandaar dat hij het wegkapiteinschap vandaag volledig vergeten was. Een andere Janssen, en wel Piet, nam de rol over en Piet kan dit als de beste. Hij schudt de mooie binnenwegen die toch min of meer over de geplande route lopen, zo uit zijn mouw.

Het tempo zat er vanaf het begin goed in. Chris en Willy moesten flink aanpoten om bij te kunnen benen, want het tempo lag gemiddeld steeds boven de 31 km/uur. Een keer werd er zelfs aan de noodrem getrokken, maar verder ging het prima met Chris en Willy. Super gedaan!

Aangezien de horeca in de Rips nog op één oor lag, reden we door naar een van onze vaste koffieadressen in Westerbeek. Daags ervoor was er nog een bruiloft geweest, maar voor ons was de zaal alweer in gereedheid gebracht. Prachtig uitzicht op de tuin en goede koffie. Na de koffie ging de reis naar Geijsteren, want Piet wilde de oorspronkelend geplande route toch zoveel mogelijk volgen. Dat we aan een herfstrit bezig waren, werd wel duidelijk door de vallende eikels en de vele bladeren die al op de wegen en fietspaden lagen.

Uiteindelijk bereikten we na 95 km. zonder pech en met een fraai gemiddelde van 30,8 km/uur om 12.15 uur Sevenum. Piet bedankt voor deze mooie herfstrit!

Feestavond 23-10-2010
Denk aan de opgave van onze jaarlijkse feestavond. Net als voorgaande jaren wordt het vast gezellig! Opgave bij Pierre Engels en/of Sjaak Oirbans

Groetjes, Sjaak van Enckevort.