Route Sonsbeckse heuvels

Vanmorgen vertrokken we om 7.30 uur met 11 leden waaronder 1 lid die uit Sevenum kwam. Op het veerpont werd er al over gesproken om de verenigingsnaam te wijzigen in “Serum e.o.”. Ook was Henk Hermans er weer bij met een nieuwe fiets en een nieuwe look (Hij was meer dan 10 kilo lichter.). Dit was wel te merken toen we in Sonsbeck de heuvels op moesten. Henk zat er telkens vooraan bij en dat kon ik niet zeggen. Het rondje Sonsbeck van 22 km en 5 beklimmingen werd in een rap tempo afgelegd want iedereen had zin in een bakkie Kaffee. Het rondje ging met het motto “samen uit samen thuis”.

Bij de koffieplaats, na 83 km, vond een Duitser dat we te kort bij zijn tafeltje kwamen zitten. Hij had wel pech, wij waren met elf en lieten ons niet wegjagen. Na een “Kanchen Kaffee” moesten we aan terugreis gaan beginnen. We wisten dat dit heel zwaar zou worden want de wind was aangetrokken en die hadden we de laatste 45 km vol tegen.

Nadat we het veerpont in Grubbenvorst hadden verlaten werd de groep als maar kleiner. De “en omstreken renners” verlieten Piet, die waarschijnlijk alleen naar Serum is gefietst en rond 12.30 uur thuis is geweest. Tenminste als hij goed heeft doorgefietst! Ik weet niet hoeveel kilometer en met welk gemiddelde we gefietst hebben maar dit is niet interessant.

Frits