De eerst rit van een nieuw seizoen gaat bijna altijd gepaard met een grote opkomst. Ik schrijf: “bijna altijd”, vandaag echter geen grote opkomst.

Ik weet het, de weersvoorspelling zijn niet gunstig, maar toch. Eerst kijken of die ook uitkomen.

Om 09:00 uur staan we met 2 leden en één nieuweling bij de Sevewaeg. Echter geen wegkapitein. Het is droog, dus we besluiten toch te vertrekken, echter in de richting dat we op terugweg wind in de rug hebben. Via Helden en Roggel duiken we het Leudal in. Frits en ik houden Cor (de nieuweling) uit de wind. Ik kijk geregeld om of Cor ook kan volgen, het gaat prima. In Haelen hebben we het keerpunt. Het programma schrijft voor dat er ook een koffiestop is, maar we besluiten om door te fietsen zonder koffie maar ook zonder een drup regen.

Eerste indruk van de nieuweling: lekker gefietst en zo kom je nog eens ergens.

Ik wil nogmaals melden dat club nu ook een website heeft: www.veloklubserum.nl

Groeten Pierre