Vandaag stond de Twan Poels klim-classic te Ottersum op het programma. Echter voor degenen die dit te veel van het goede vonden in combinatie met de Oranjetocht van Koninginnedag was er vandaag ook nog een alternatieve tocht ingelast. Om 8.00 uur stonden er voor deze rit toch nog 4 Véloklubleden èn de fanatieke gastrijder Albert-Jan aan de start.

Na enig overleg werd gekozen voor een route naar Panheel. Sjaak van E. zou het eerste gedeelte tot Panheel voor zijn rekening nemen en daarna zou Pierre de terugreis voor zijn rekening nemen. Het was een frisse en bewolkte morgen dus moest er wat kou beschermende kleding worden aangetrokken. Het fietsen met dit vijftal ging prima en we wisselden dan ook regelmatig van koppositie. Gelukkig dreven de wolken aan ons voorbij en hielden we het droog. Het door Sjaak geplande koffieadres in Panheel (D’n Tomp) was helaas nog niet open en daarom fietsten we door naar café-restaurant XXL te Neer. Prachtig uitzicht op de Maas en goede koffie. Dit laatste vinden we bij de Véloklub altijd wel een vereiste. Na de pauze had Pierre nog een aantal leuke alternatieve wegen voordat we ruim voor 12.00 uur Sevenum bereikten. Het was een rit van precies 90 km en we hadden er alle vijf een leuke tocht aan beleefd.

Zondag 6 mei 2012
Route: Goch (De) (100 km).
Wegkapitein: Peter Hoeijmakers
Vertrek: 8.00 uur.