Route “van brug tot brug”

De oudste 68 jaar, de jongste 46 dus een gemiddelde van 57 jaar stond aan de start deze zondagmorgen. De weersvoorspellingen waren ook niet echt bemoedigend voor een lekker fietstochtje. Maar de scribend van dit verslagje kan verhalen over een tijd dat leden van de véloklub op zondagmorgen aan de start stonden, weer of geen weer. De wegkapitein had kennelijk deze ochtend de wintertijd nog op zijn klokje staan dus die was er niet. Of waren het misschien de slechte weersvoorspellingen?

Hoe dan ook er stonden deze ochtend vier Véloklubleden aan de start om een rondje Hariksee te rijden. Aan het “Inselschlösschen” aan de Hariksee had men kennelijk gehoord dat dit de bestemming van de Véloklub deze dag was, reden kennelijk om in het Zondagsnieuws een grote advertentie te plaatsen met uitleg wat daar allemaal culinair te genieten valt. De gelegenheidswegkapitein weet weliswaar waar de Hariksee ligt, maar om daar zo maar zonder de moderne hulpmiddelen naar toe te rijden was toch iets teveel gevraagd. Zijn voorstel om een rondje van “brug tot brug” te rijden werd direct met algemene stemmen aangenomen.

Verwacht werd een rondje Zuiderbrug richting Roermond maar het werd Zuiderbrug richting Koninginnebrug in Wanssum. De route ging via Blerick, Zuiderbrug naar Louisenburg om vandaar richting Auwel, Wellerlooi en Well te rijden. In Well was alles nog gesloten. Geen koffie dus. Hup op de fiets en richting Geijsteren voor een lekker bak koffie met slagroom. Na de koffie richting Oostrum en vandaar richting Breehei en via de Lorbaan weer naar Sevenum. Alles bij elkaar toch een ritje van 92.5 km waarvan 19.3 kilometer in Duitsland en de rest dus in de lage landen.

Het weer! Dat was niet slecht. Soms scheen er een waterig zonnetje en een enkele keer was het bewolkt maar de hele tocht bleef vrij van hemelwater. Terug in Sevenum was het 12uur 12 en zat er tocht op van om en nabij de 94.03 km, waarvoor we 3;30 uur nodig hadden.