Rittenverslag zondag 3 juli.
Om half acht stonden 9 veloklub leden en 3 gasten, Hans, Leon en Robert klaar voor de rit van 125 km Tönisberg en dan naar Kamp-Lintfort. Het was een beetje fris maar door de zon en met de wind van achteren voelde het toch niet zo koud. Via Venlo naar Hinsbeck, maar in Venlo was geen Venlonaar te bekennen om 8 uur zodat we heel gemakkelijk door Venlo fietste. Verder verliep alles voorspoedig zodat we om kwart voor 10 bij ons koffieadres in Kamp-Linfort aankwamen en 65 km op de teller hadden staan. De koffie werd buiten in het zonnetje genuttigd. Na een half uurtje weer de fiets op voor de laatste iets moeilijkere kilometers met de wind van voren. Op de terugweg reden Leon en Piet lek maar met de lucht bommetjes van Jan waren de band zo weer op de juiste spanning. Toen we bij het veer in Arcen aankwamen voer deze net voor onze neus weg en moest er weer gewacht worden. Door al het oponthoud om 12.50 uur aan in Sèrum en namen 5 mensen nog een terrasje. De rit was 123 km lang met 280 hoogtemeters en dat met een gemiddelde van 28,6 met 3 70 plussers in het peloton.
Ger Driessen.
Zondag 10 juli route Berg en Dal 140 km. Vertrek om 7.00 uur. Wegkapitein Huub Huijs.