Ritverslag zondag 4 maart 2018

Het eerste weekend in maart start traditioneel het fietsseizoen, zo ook bij de Véloklub. Dit jaar wordt  er gestart met een A en B groep. Met hier en daar nog wat resten sneeuw, enkele graden boven nul, een matige zuidoostelijke wind, een vriendelijk zonnetje en koffie met vlaai na de rit. Allemaal ingrediënten voor een grote opkomst van maar liefst 9 Véloklub leden met een enkeling in de clubkleuren. Die opkomst valt me toch wel een beetje tegen.  Enkele dagen van te voren heeft de voorzitter het programma doorgestuurd met nog enkele bijlagen, zoals de nieuwsbrief en richtlijnen voor wegkapiteins. Ook neemt de voorzitter traditioneel de eerste rit voor zijn rekening, maar doordat hij nog kampte met een zware verkoudheid moest hij op zoek naar een nieuwe wegkapitein. Zaterdag avond vond hij het niet verantwoord om dit zelf te doen. Om 20.00 uur kreeg ik een telefoontje of ik een route van 60 km kon maken voor de volgende dag. Nood breekt wet en heb toen een route gemaakt over verschillend kerkdorpen van Horst aan de Maas, zoals Kronenberg, Meterik, Tienray, Swolgen, Broekhuizenvorst, Broekhuizen, Lottum, Grubbenvorst en via het Raaiend naar de bike Railway terug naar Sevenum. We vertrokken om 9 uur met in ons midden het nieuwe Véloklublid Bart Janssen, die de openingsrit niet wilde missen. Er werd voorzichtig gefietst, vooral in de bochten werd er goed uitgekeken. Af en toe lag er nog wat sneeuw op de weg, maar we zijn zonder problemen om kwart over elf aangekomen in Sevenum. Op naar de koffie met het krokante appelgebak met slagroom. Heeeeerlijk !!!!!

De wegkapitein Ger Driesen.

Start woensdagmiddag ritten vanaf 7 maart 2018.

Deze woensdagmiddag ritten zijn bedoeld voor de Vutters, vakantievierders etc.

Start: 13.00 uur bij Sevewaeg

Route: ca. 80 km met koffie/thee pauze

Wegkapitein: ter plaatse bepalen.

Programma zaterdag 10 maart 2018.

Zaterdag 10 maart is de jaarlijkse mooie toertocht in Schwalmtal – Waldniel.

Traditioneel doen hier jaarlijks al enkele leden van onze club aan mee. Er kan gestart worden in 3 afstanden. Het wordt een lange tocht in duurtempo, maar wel met de nodige pauzes!

Vertrek per fiets in Sevenum: 8.00 uur

Vertrek per fiets bij Zuiderbrug (bij Bekkerie ut Bruêdje): 8.30 uur

Programma zondag 11 maart 2018.

Route: Kevelaer (75 km)

Wegkapitein: Ger Driessen

Start: 8.30 uur bij de Sevewaeg (Gezamenlijke A- en B-groep!)

Gastrijders zijn altijd welkom! Valhelm wel verplicht.

Gastrijders kunnen een aantal keren kosteloos meerijden om de sfeer en de manier van fietsen te proeven. Wij huldigen het SUST principe. (Samen Uit Samen Thuis)

Bezoek eens onze website www.veloklubserum.nl voor meer informatie.

Bij verdere vragen neem dan gerust contact op met een van de bestuursleden.