Ritverslag zondag 5 juni 2016.

De eerst rit van 120km staat op het programma met de start om 7.30 uur. 13 fietsers waren bijeen gekomen voor de rit langs het Eindhovens kanaal om via Heeze naar de koffieplaats in Leende te gaan. Bij vertrek was het nogal mistig maar daar kwam snel verandering in. Het Eindhovens Kanaal verbind Eindhoven met de Zuid-Willemskanaal. Dit kanaal is van 1843 tot 1846 gegraven en is 13,9 km lang. De bedrijventerreinen van Eindhoven, Geldrop, Mierlo en Helmond liggen aan dit kanaal. Sinds 1971 is dit kanaal niet meer in gebruik en heeft het een recreatieve functie gekregen en is er een fietspad aangelegd. In de buurt van Helmond moesten we door een fietstunnel waar Henk Hoeij. een lekken band kreeg. Een slangenbeet vertelde hij. Maar ik heb toch geen slangen in de tunnel gezien Henk. Henk is iemand die een hekel heeft aan fietspompjes en heeft daarom altijd een gaspatroontje bij zich en dan is een bandje verwisselen geen probleem. Waar we het Eindhovens kanaal verlieten hoorde we een flinke sisser en weer had Henk lek met dezelfde band. Voor Henk geen probleem en via Geldrop naar Leende om via vele kronkelend fietspaden in Leende aan te komen voor de koffie. In Strijp werd al geroepen stop, hier is onze koffieplaats waar we al verschillende keren hadden gezeten. Maar deze keer had ik een ander adres gevonden en wel Kings & Queens in Leende. Na de koffie over de Brabantse rechte wegen in flink tempo weer naar huis. Maar een stukje voor de Ospelsedijk kreeg Louis ook nog een keer lek. Hoe Louis het voor elkaar krijgt dat weet ik ook niet maar hij hoeft alleen maar te kijken hoe zijn lekke band verwisseld word. Toen we terug waren om 12.40 uur gaf Louis een rondje, omdat hij jarig was. Met 3 lekke banden viel dat toch nog mee. De gemiddelde snelheid lag ondanks de bospadjes toch nog op 29.3 km/uur.

De wegkapitein Ger Driessen.

OH4STUeYCURUBCv844QH4N-XGTb3rFUq7IvSvxCHJSc-2048x1152

Fietsweek Zuid Frankrijk.

Volgende week (11 t/m 18 juni) vertrekken 11 Véloklubleden voor een mooie fietsreis naar de Hautes Provence in Zuid Frankrijk. De standplaats is Castellane en van daaruit worden er 6 mooie fietsroutes gefietst. We zullen ook zeker de “Gorges du Verdon” fietsen. Het programma is ambitieus, maar we hebben er vertrouwen in dat de bergen daar bedwongen kunnen worden door ons. Hopelijk hebben we het weer een beetje mee en we hopen op 18 juni weer gezond en wel weer terug te keren.

Groetjes van de fietsgroep naar Zuid Frankrijk.

Programma 12-6-2016

Zondag 12 juni staat er een rit van 100km op het programma richting het noorden. De start is om 8.00 uur. Hans Scheres is de wegkapitein.