Op deze prachtige maar frisse zondagochtend (8°C) stond er een groep van 10 Véloklub renners aan de start, voor een rit van 100 km. Sommigen hadden zelfs de wintergarderobe uit de kast gehaald. Nou ja zeg, dat is ook wel wat overdreven, zei Louis die samen met enkele andere bikkels in de blote armpjes en beentjes aan de start stond. Ook was de trotse opa Hans Scheres van kleindochter Esmée weer van de partij. Proficiat Hans. Huub Hendriks was vandaag de wegkapitein en hij had dit weer tot in de puntjes verzorgd. Een beetje “Pietje Precies” is Huub wel. Eerst fietsten we door zijn prachtige dorp Boekend om vervolgens via zéér mooie binnenwegen naar en langs de Maas te fietsen.

De zon was al volop aanwezig en ook mede door het straffe tempo had niemand het nog koud. Heerlijk vertellend over allerlei vakanties fietsten we naar ons koffiedoel “Mijl op Zeven”. Toch kregen we nog even een kort oponthoud, want Sjaak Oirbans kon een grote steen niet meer ontwijken en reed dus lek. Geen probleem vond de rest, want die begonnen alvast met het naar binnen werken van de broodjes en dat in het heerlijke najaarszonnetje. Hierna ging het in gezwinde spoed naar ons mooie koffieadres. Uiteraard kozen we een zeer zonnig en beschut plekje op het terras bij “Mijl op Zeven”. Huub, onze wegkapitein, ging zelfs samen met zijn broer Jo voor ons de koffie halen. Wat een verwennerij! Klasse! Het was dus heerlijk toeven op dit terras, dat steeds meer bevolkt raakte met de vele natuurwandelaars. Vroege vogels dus!

Na een lange pauze gingen we op pad voor het laatste stuk naar Sevenum. We kregen nu weer de bekende wegen, maar we kregen ook meer tegenwind. Toch waren er voldoende mannen die het kopwerk niet schuwden. In Sevenum aangekomen moesten we in de Steeg ritsen met de zeer grote wielertocht “Ride for The Roses”. Een prachtig initiatief om geld in te zamelen voor de kankerbestrijding. Aan deze tocht deden overigens ook een aantal Véloklubleden mee. Super jongens!

Samengevat kunnen we zeggen, dat Huub ons een zeer mooie rit had voorgeschoteld met voor velen verrassend veel mooie binnenwegen. Dat Huub een “Pietje Precies”is bleek wel toen we in Sevenum het terras opreden. De km-teller stond namelijk precies op 100.0 km en een fraai gemiddelde van 31.2 km/uur! Huub bedankt voor deze mooie rit.

Groetjes Sjaak van Enckevort.