Vandaag begon officieus het wielerseizoen 2011 voor de Véloklubleden. Eigenlijk vorige week al maar toen regende het pijpenstelen. Dat niet iedereen op vakantie gaat of carnavalszaterdag op stap gaat moge duidelijk zijn, vandaar dat er toch nog 5 Véloklubleden aan de start stonden voor een ritje van zo’n 75 km.

Ger Driessen (niet de politicus hoor!) nam vandaag de regie in handen en loodste ons langs de Maas richting Roermond. Lekker de wind in de rug. Dat is pas een goed begin van het seizoen. In Kessel aan de Maas fietsten we langs de boerderij van boer Marcel van het TV programma “Boer zoekt vrouw”. Geen cameraploegen, maar ook geen vrouwen meer te zien! Dus doorfietsen maar, zei Ger. In Roermond hadden we de koffiestop bij Bakker Bart op het Outlet Center. Goede koffie en de 2-de tas gratis. Wat wil je nog meer?!

Na deze heerlijke pauze gingen we huiswaarts, dus richting het noorden. Dit betekende veel tegenwind! Ger en Sjaak van E. hadden tot nog toe al het kopwerk gedaan en zouden dat ook de gehele terugweg verzorgen. Dit is ook nodig voor die twee, want over 4 weken zitten ze al voor fietsweek op Mallorca. Alles verliep overigens gladjes behalve dan dat Ger Tiesen na de pauze bij het opstappen uit zijn pedaal schoot en ter aarde stortte. Gelukkig kan Ger tegen een stootje en in een mum van tijd sprong hij weer als een volleerde prof op zijn fiets. In Maasbree gebeurde er ook iets merkwaardigs. Bij Sjaak zakte de zadelpen weg in het frame. Niet goed vastgedraaid dus. Dit was natuurlijk lachen voor de rest, want hij leek in een keer een kabouter op een fiets. Gelukkig had Ger gereedschap bij zich en werd het euvel snel verholpen. Het was vandaag een mooie rit met prachtig zonnig weer. Ideaal om het seizoen mee te beginnen. Ger bedankt hiervoor.

Statistieken: ritlengte 79 km met een gemiddelde van 28.0 km/uur.

Groetjes Sjaak van Enckevort