Rittenverslag zondag 7 augustus
Vandaag staat de rit naar Kinrooi via de Stramproyse heide op het programma. Het weer is prima en ik verwacht dan ook een goede opkomst van ongeveer 15 mensen. Maar de opkomst was buiten gewoon met maar liefst 18 clubleden en 2 gasten terwijl bij café De Stoep nog een gastrijder aansloot. Een grote groep fietsers en dan kun je merken dat het toch allemaal wat zenuwachtig is in het peloton. Ik probeer dan ook op tijd de richting aan te geven en alles verloopt vrij vlotjes op de rustige zondagmorgen tot dat er voorbij Tungelroy geroepen word lek, lek. Peter Hoeijmakers heeft lek gereden en Jan komt alweer snel hulp bieden met zij lucht patronen. Dit duo heeft dit klusje al vaker geklaard en Jan krijgt de koffie weer gratis. Iedereen neemt dit moment voor een banaantje of een plasje in het warme zonnetje. Daarna weer verder en na een paar kilometer een enorme knal. Er word geroepen in het peloton. Peter had weer problemen, de band was er niet goed op gelegd waar door de binnenband kapot knalde. Maar ook in de buitenband zat een grote scheur. Er werd aan de binnenkant wat tegen aan gelegd en de band werd heel voorzichtig opgepompt maar het zag er niet goed uit. Daar moet iedereen aan de kant, er komt een grote groep fietsers aan en laat dat nu TWC uit Horst zijn die altijd met een volgauto rijden. Je raad het al de volgauto word tot stoppen gemaand. De volgauto van TWC Horst is altijd goed uitgerust met reserve onderdelen, zodat ze Peter konden helpen met een compleet wiel. Wij konden weer verder dankzij TWC Horst, bedankt, wat een toeval. Afgelopen jaar vroeg TWC mij of ik een route naar de omgeving Weert voor hun had en nu treffen we elkaar op deze manier. Door alle malheur werd het allemaal wat later en werd er flink met de wind van voren door gefietst naar Tongerlo om van daar uit terug te keren naar Kinrooi. Maar In Tongerlo moest er weer gestopt worden. Nu was er een spaak geknapt van een wiel van Frits maar dit kon snel verholpen worden. In Kinrooi was iedereen wel toe aan de koffie. Bij de terug reis naar Sevenum verliep alles vlotjes en met de wind in de rug werden dan ook snelheden bereikt van boven de 40 km per uur. Om half een waren we terug in Sérum met 120 km in de benen met een gemiddelde van 30,2. Toch weer knap van onze 3 zeventig plussers in het peloton.
Ger Driessen.
Zondag 14augustus staat de rit naar Valkenburg van 190 km op het programma. Het vertrek is om 7.00 uur en Piet is de wegkapitein.
Er is ook een alternatieve rit om 8 uur. Zelf de lengte en richting bepalen.