Een prachtige zonnige zondagmorgen. Om 8.30 uur een klein beetje wind uit het oosten. Het weerstation in Kessel gaf een temperatuur van -3,2 graden met een gevoelstemperatuur van -8,7 graden celsius. Toch kwamen uit alle straten rondom de Sevewaeg renners toegestroomd om de klassieker Sevenum – Kevelaer vv te fietsen. De wegkapitein van vandaag had zich al een paar dagen geleden afgemeld en de keuze voor de wegkapitein was zo gemaakt. Hij die er verleden week was. De ad-hoc benoemde wegkapitein bekijkt de groep, 21 renners, dat zijn dus ongeveer 10 paren die ieder ongeveer 8 kilometer kopwerk moeten doen. Zo voor de 2e rit een mooi uitgangspunt. Echter toen de meute in Kevelaer aankwam had de wegkapitein aan de kop van het peleton gezelschap gekregen van 3 of 4 fietsers en op de terugweg idem. Het was zelfs zo dat de wegkapitein als eerste in Sevenum aankwam. Waar bleven die bonken van sprinters?

De start van de route ging richting Grubbenvorsterweg, om daar via enkele nieuw aangelegde wegen door het kasseiengebied richting Melderslo af te draaien en via Tienray, Meerlo, Well en Wellerlooi richting Kevelaer te wielrennen. In Duitsland aangekomen even afdraaien langs de renbaan en om even over 10 uur zijn we bij de Mariakapel in Kevelaer.

Koffie, een känchen maar dan wel voor 21 man, die is gezet voor we er erg in hadden en na het wel en wee van de afgelopen winter besproken te hebben stappen we om 11 uur op de fiets en met de wind in de rug richting Twisteden, over een fietspad door het landgoed de Hamert om dan via Arcen naar het veer bij Lottum de oversteek over de Maas te maken. Vandaar gaat de route via Melderslo weer terug naar Sevenum.

Aankomst 12.10 uur ;  Afstand 73,99 kilometer in een tijd van 2:53:25 uur ; één lekke band