Ritverslag 12 september A-groep: Kempen (De)

De fietsweekdeelnemers van hun reis naar Italië (Levico Terme – regio Trento) zijn weer een week terug, dus het zal wel weer volle bak zijn vanmorgen op de rit naar het Duitse Kempen onder leiding van Peter Hoeijmakers. Niets was minder waar, want er waren maar 4 man om 8.00 uur. Hoe kan dat nou? Slechte weersvoorspelling? Nee! Geen interessante route? Nee! Wat dan? Inderdaad nog diverse leden op vakantie of andere drukke bezigheden.

Onze wegkapitein Peter was er gelukkig wel, maar hij had wel een schorre stem! Zaterdag middag/avond een feestje gehad met zijn 2-de fietsclub namelijk de LECT (Limburg Express Cycling Team). Een regio fietsclub van jonge honden die niet alleen heel hard kunnen fietsen, maar ook heel goed kunnen feesten. Details worden jullie bespaard. Toch was Peter op tijd naar huis gegaan, aangezien hij vanmorgen toch weer fit aan de start wilde staan. Iets over 8.00 uur vertrokken we via de Greenport Bikeway naar Venlo. We begonnen vrij rustig met de wind lichtjes in de rug. Bij Nettetal fietsten we langs de mooie Wittsee en over de mooie “oude spoorlijn” fietspaden naar Mülhausen.

Wittsee

Schitterend om deze te fietsen en gelukkig nog niet druk op dit tijdstip. Via de achterzijde van Kempen fietsten we naar St. Hubert, waar we ons op het terras bij de plaatselijke Bäckerei van koffie lieten voorzien. Deze ging er uiteraard goed in. Na een ruime pauze vertrokken we richting Wachtendonk via heel mooie veldwegen. Aan weerszijden van deze veldwegen waren de maïs, kartoffelen en de vele koolsoorten al bijna oogstklaar. Over enkele dagen/weken zal het hier wel los gaan en zullen de wegen wel onder de modder komen te liggen. Vandaag was al duidelijk te zien dat de herfst er toch aan zit te komen. Op de wegen al eikels en veel kruipende naaktslakken. Getverderrie als je (per ongeluk) over zo’n slak rijdt. Het fietsen met z’n vieren ging prima, alhoewel de wind wel in ons nadeel wat aantrok. Via Straelen gingen we naar Velden, waar we het veerpont naar Grubbenvorst namen. Hier nodigde Ger ons uit om op het terras van hun nieuwe levensbestendige woning de afdronk van deze rit te doen. Dit sloegen we natuurlijk niet af. Vol trots (en terecht!) liet hij ons de nieuwe woning zien en dronken we nog een lekkere consumptie op hun terras. Bedankt Ger.

Verder bedanken we natuurlijk onze wegkapitein van vandaag Peter voor de zeer mooie rit (95 km) van vandaag!

Groetjes Sjaak van Enckevort

Ritverslag 12 september B-groep: Laar/Ospel

Met 3 personen via de wegen langs de Maas en de Brabantse Peel van Sevenum tot Sevenum. De ronde van 98 km van 14 dagen terug met geen manco’s en een lekker bakje koffie bij de Roggelse Brug.

Gegroet Ger Tiesen

Programma zondag 19 september 2021:

A- groep: Route: Siebengewald – Hommersum – Gennep (100 km), Wegkapitein: Peter Driessen, Vertrek: 8.00 uur

B-groep: Route: Geldern (De) (85 km) Denk aan mondkapje!, Wegkapitein: Frits Hendrikx, Vertrek: 8.30 uur