Ritverslag 13 juni A-groep: Cuijk – Plasmolen – Reichswald – Siebengewald.

Hallo allemaal,
Eindelijk voor de 2e keer mocht ik weer mee met de groene trein van de Véloklub. Het beloofde een mooie dag te worden en met een route van Piet in het vooruitzicht zal het dan ook wel een mooie route worden, aangezien hij alle paadjes die ik nog nooit gefietst heb en zelfs nog niet van het bestaan afwist zullen volgen. Maaaaaar er is een klein dingetje met onze Piet in het verleden. Piet vindt koffiepauzes maar niets en fietst het liefste in een ruk door. Nu is fietsen wel heel erg leuk, maar een kleine pauze onderweg om wat bij te kletsen is ook niet echt erg. Dit gezegd hebbende heeft Piet op het allerlaatste moment, nog zijn hele route omgegooid en een prachtige pauzeplaats in Plasmolen geregeld. Hartstikke bedankt Piet. Dit werd heel erg gewaardeerd en de appeltaart en de brownies waren heel erg lekker. Dit hield in dat de pauze wat uitliep, maar ja, ik had toch vakantie en de rest past zich dan maar aan 😉
Zoals gezegd, de route liep over allerlei kleine rustige wegen en het tempo was lekker. Er werd vooraan goed gewisseld en de ene was wat fanatieker dan de andere. Ons nieuwe lid Marcel is dan wel klein van stuk, maar hij kan wel een stukje fietsen. Zeker toen we in zijn geboortestreek kwamen en hij dus overal de weg wist, lag hij regelmatig voorop. Consequenties met dat soort gasten is dat ze regelmatig te ver vooruit fietsen en dus verkeerd fietsen, zodat hij weer tot de orde geroepen werd en weer netjes achteraan mocht aansluiten. Maar dat gaf niks. Het zonnetje scheen en de lucht was Kets blauw en de wind, ach ja, die hoort er bij. Na zo’n 55km was er dus de befaamde pauze bij Mallejan in Plasmolen. Echt aan te raden om daar eens langs te gaan.

Nadat deze pauze eindelijk was afgelopen, moesten we meteen volle bak over een geite paadje de Jansberg omhoog en van daaruit richting Reichswald Deutschland. Over de lange Kartenspielerweg sloeg effe de vlam in de pan en waren Peter D, Marcel en Huub H. er vandoor gegaan. Kon ik er met de rest van de ploeg, vol in de achtervolging. Duurde meer dan 4 km voordat ik ze weer te pakken had en de rest van het pak zat lekker in mijn achterwiel (de vuilakken, haha). Was wel heerlijk om weer eens te doen.
Zo wisselde het tempo steeds af en buiten het feit dat alleen kapitein Piet lek reed, zijn er verder geen vertragingen geweest. Wat restte, toen we weer in Nederland waren, na een heerlijke relaxte tocht met wind in de rug richting Serum was dat we hartelijk verwelkomd werden op het terras bij ons enige wieler café Trapperie de Werkplats, waar het nog heerlijk vertoeven was. Ook onze vaste gastrijder Ed heeft er volgens mij weer van genoten.
Het was voor mij een mooie rit op mijn eerste vakantie weekend en ik hoop dat er nog vele zullen volgen.

Groetjes Henk Hoeijmakers, namens kapitein Piet

Ritverslag 13 juni B-groep: Ospel.

Vandaag was Onze Henk eigenlijk de wegkapitein. Helaas ging hij liever met de caravan weg. Ik heb maar de rit overgenomen en wij zijn naar Winnekendonk (De) geweest. Heel veel binnendoortjes en na 45 km hadden we een mooie koffieplaats in Winnekendonk, waar Willy een ronde Kännchen Kaffee gaf, omdat hij 80 jaar was geworden. Na de koffie ging het weer volle moed met z’n zessen verder richting Nederlandse grens. Na het Grubbenvorster veerpont, sloeg Willy af naar huis en een stukje verder Hans richting Horst. De andere vier op naar Serum.

Gr. Frits

Programma zondag 20 juni 2021:

A- groep: Route: Mariënbaum – Xanten (125 km), Wegkapitein: Ger Driessen, Vertrek: 7.30 uur

B-groep: Route: Thorn (85 km), Wegkapitein: Hans Scheres, Vertrek: 8.30 uur